A délelőtt legnagyobb újdonságát természetesen a Mercedes szolgáltatta, akik megmutatták a W13 vadiúj oldaldobozait, amelyek valóban olyan apróak lettek, mint amiről a pletykák szóltak.
Az elrendezés felkeltette a Red Bull csapatfőnökének, Christian Hornernek is a figyelmét, aki azóta már megbánta, hogy az AMuS előtt kétségbe vonta a megoldás legalitását, és sikerült igen kellemetlen helyzetbe sodornia a csapatát.
Annak ellenére, hogy a csapatok már felkészültebben érkeztek Bahreinbe, a delfinezés továbbra is óriási problémát jelentett a csapatok számára: a Mercedes és a Ferrari is tartórudakkal próbálta megerősíteni a padlólemezét, hogy az ne szigetelje túlságosan diffúzort az egyenes végére, ami hozzájárul a probléma kialakulásához.
Ahogyan a legtöbb Bahreinben tartott előszezoni teszten, úgy most is nagy fejfájást okozott a pilótáknak a határ megtalálása a 10-es kanyarban, ahol még a nap elején tartott aero tesztek alatt is elfékezték, elmérték a kanyar bejáratát.
A teszt délelőtti szakaszát nem kellett piros zászlóval megszakítani, de ez pusztán a véletlennek volt köszönhető: Csou Kuan-jü alatt pont az utolsó szektorban állt meg az Alfa Romeo, így még be tudott gurulni a bokszutca elejébe, ahonnan visszatolták a csapat garázsába a letakart autót – később még újra pályára tudott hajtani a kínai versenyző.
Nem kezdődött jól a Barcelonában igen meggyőző munkát végző McLaren napja sem: Daniel Ricciardo beteget jelentett, Lando Norris pedig csak 21 kört tudott teljesíteni, mielőtt egy nem részletezett fékprobléma miatt a garázsban ragadtak volna.
A mai nap legszorgosabb versenyzője Sergio Perez volt, aki 69 kört teljesített a Red Bull RB18 volánja mögött – rajta kívül Leclerc, Albon, Hamilton, és Csou is elérte az 50 körös határt.
Charles Leclerc 1:34.531-es idejéhez, amit a C3-as gumikon futott, egyedül Alex Albon tudott 1 másodpercen kerülni, aki a C4-es gumin teljesítette a legjobb körét – a C5-ös gumin talán megelőzhette volna a monacóit, de a délelőtti etap vége előtt 10 perccel virtuális biztonsági autós gyakorlatot tartott az FIA, így el kellett vennie a gázt az addigi legjobb első szektora után.
Az ebédszünetet követően a teszt második fele magyar idő szerint délután 1 órakor kezdődik majd, és 9 helyett valószínűleg már 10 autót fogunk látni, miután egy szállítógép meghibásodása miatt a Haas csak késve ért a pályára, így most délelőtt még nem tudtak pályára gurulni – délután a tesztpilóta Pietro Fittipaldi kap majd lehetőséget.