A Ferrari az idei szezon első három versenyét követően jelentős lemaradással küzd, miután a csapat jelenleg csak a negyedik helyen áll a konstruktőri bajnokságban, már 76 ponttal lemaradva a vezető McLarentől.
Az olasz istálló ezen a hétvégen vezeti be első jelentős fejlesztési csomagját a Bahreini Nagydíjon, amelynek kiértékelését Hamilton fogja vezetni, miközben csapattársa, Charles Leclerc kimarad az első szabadedzésről.
Hamilton kulcsszerepben a fejlesztések tesztelésénél
Az olasz Corriere della Sera információi szerint a Ferrari közvetlen összehasonlítást fog végezni a különböző padlólemez-változatok között a bahreini gyakorlás első órájában. Hamilton várhatóan az új padlólemezt próbálja ki, miközben Leclerc helyettese, a Ferrari ifjúsági programjának tagja, Dino Beganovic a régi specifikációval fog körözni a pályán.
Az efféle összehasonlítások elvégzése egy nagyobb frissítés után általános gyakorlat a csapatoknál, hogy kezdeti valós benyomást szerezzenek a különbségekről. Hamilton és Leclerc egyébként már a héten kipróbálták az új padlólemezt szimulátoros környezetben a csapat maranellói központjában.
A fejlesztési csomag azonban nem csak az új padlólemezt tartalmazza – az olasz istálló új hűtőelemeket és eltérő geometriájú diffúzort is bemutat. Emellett a Scuderia két különböző hátsó szárnnyal is készül, amelyek eltérő leszorítóerő-szintekhez alkalmazkodnak.
Magasságproblémák és kizárások
Az előző hétvégi Japán Nagydíjon Hamilton elismerte, hogy a Ferrari az autó hasmagasságát „magasabban tartja, mint az ideális lenne", ami miatt nem tudják folyamatosan elérni az SF-25 teljes potenciálját. A PlanetF1 beszámolója szerint a Ferrari kompromisszumos állapotban volt kénytelen versenyezni az Ausztrál Nagydíjon, miután felfedezték, hogy az autó túl alacsonyan fut a melbourne-i pénteki edzés után.
A túlzott kopólemez-kopás kizárással fenyegetett, így a csapat kénytelen volt teljesítményt feláldozni az Albert Parkban a hasmagasság emelésével. Hamilton ezt követően a pole pozíciót sprintfutam-győzelemmé alakította a következő kínai fordulóban, ami eddig a Ferrari szezonjának fénypontja. A 19 körös mini futamhoz szükséges lényegesen kevesebb üzemanyag miatt a Ferrari hasmagasság-problémája elmaszkírozódott a sanghaji sprint időtartamára.
Mindazonáltal Hamiltont másnap kizárták a főversenyből a kopólemez túlzott kopása miatt, Leclerc-t pedig szintén kizárták, mert autója túl könnyűnek bizonyult. Ez volt a második alkalom az elmúlt 18 hónapban, hogy Hamiltont kizárták túlzott kopólemez-kopás miatt, miután ugyanez a sors érte utolsó előtti Mercedes-szezonjában a 2023-as Egyesült Államok Nagydíján is.
Az olasz sajtóban szerdán megjelent cikk szerint Leclerc közölte a Ferrarival, hogy a Japán Nagydíj után a „saját útját" járja majd az autó beállításával kapcsolatban, mivel a nyolcszoros futamgyőztes más irányba szeretné vinni az SF-25-öt az első három versenyhez képest.
Az olasz média szerint a Ferrari Hamilton „minden szavára" figyelt a Mercedestől való érkezése óta, Leclerc pedig „nagyon világosan" kifejezte, hogy az autót jobban a saját vezetési stílusához kívánja igazítani a jövőben.