Jenson Button és Rubens Barrichello váratlanul egy olyan autót kapott a Forma-1-ben, amivel világbajnoki címet nyerhettek a Brawn GP-nek.

A Honda 2008-ban a gazdasági világválság hatásai miatt úgy döntött, kiszáll, és még csak motorszállítóként sem marad meg az F1-ben. Döbbenet ült ki az emberek arcára, ráadásául rövid időn belül a BMW és a Toyota is távozott, ezzel három gigagyártót veszített a sport, melynek nem kevés problémája akadt.

Ross Brawn több mint jól járt, mert egy fagylalt áráért átvehette a Hondát, viszont motorpartnert kellett találnia. Sokáig kérdéses volt a csapat sorsa, még szponzor sem volt igazán az autókon a szezont megelőző teszteken, de legalább a Mercedes erőforrást biztosított számukra. Akkor nem sokan tudhatták, hogy a németek egy olyan autónak adnak motort, mely mindenkit le fog tarolni.

Már a téli teszteken furcsa volt a kép, és Button, aki majdnem a Toro Rossóhoz szerződött a kialakult helyzet miatt, érezte, hogy élete legjobb döntését hozta meg ezzel. Barrichello volt a másik tapasztalt pilóta, és úgy tűnt, visszakaphatja azt, amit a sors elvett tőle a Ferrarinál Michael Schumacher csapattársaként.

Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat 2009-ben 15 éve ezen a napon rendezték meg. Sokkolta az embereket, hogy a Brawn GP saját erőből ott állt a pole-ban, az első két helyen a Red Bull és a BMW Sauber előtt. Végül Button húzta be a futamot Barrichello előtt, amivel kettősgyőzelmet szereztek, addig Trulli a 200. nagydíján dobogós lett.

Ez volt a Brawn GP első győzelme, első rajtelsősége, és egyúttal az első nagydíja is, amivel történelmet írt. A szezon feléig szinte verhetetlenek voltak, és ugyan Buretton Törökország után a hátralévő 10 futamon egy győzelmet sem szerzett, miközben öt egymást követő versenyen még a 4. helyre sem tudott odaérni, illetve a végjáték előtt is volt három gyenge futama, megnyerte a világbajnokságot 95 ponttal a 84 pontos Vettel és a 77 pontos Barrichello előtt.

A gondot az jelentette a Brawn GP-nél, hogy nem volt pénz a nagyobb fejlesztésekre, ám mivel az idény elején óriási volt az előnyük az innovatív diffúzor miatt, mindez kitartott a szezon végéig, máskülönben Vettel már 2009-ben felért volna a csúcsra.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL