A Haas 2020 végén pénzügyi okokból menesztette Kevin Magnussent, miután a koronavírus-járvány miatt megtépázott csapat rövidtávon csak az Uralkali dollármillióival tudta finanszírozni a túlélését.
A Concorde-egyezmény és a franchise rendszer bevezetésével azonban az F1-es csapatok értéke növekedésnek indult, és a Haas úgy fogalmazott Mazepin elbocsájtása és az Uralkalival kötött szerződés felbontása után, hogy nincsenek rászorulva egy fizetős pilótára.
Bár az egyértelműnek, és már-már hivatalosnak vehető, hogy a bahreini teszten Pietro Fittipaldi fogja vezetni a VF-22-t, a Haas hosszabb távon nem akarja magát elkötelezni a brazil mellett.
Az Ekstra Bladet értesülései szerint a tulajdonos Gene Haas, és a csapatfőnök Günther Steiner is nagyra tartja Magnussent, és ő is ott van Antonio Giovinazzival az ülésért folytatott hosszabb távú versenyfutásban.
Magnussennek még 3 versenyre szóló szerződése van az Egyedült Államokban a Chip Ganassival, kezdve a bahreini szezonnyitóval egy időben tartott 12 órás sebringi versennyel, de még van egy másik ütközése is.
Az igazán nagy kérdés azonban, hogy a Peugeot elengedi-e a dánt: a francia márka végül csak 3-4 versenyen fog rajthoz állni a hiperautójával a WEC-ben, kihagyva a Le Mans-i 24 órás viadalt is, azonban így sem veszítenék el szívesen az egyik sztárpilótájukat.