2023-ra nagyot váltott a Ferrari: Mattia Binotto helyett az Alfa Romeótól érkező Frederic Vasseur vette át a csapat irányítását. A francia szakember nem várt sokat az első változtatással: a főstratéga Inaki Ruedát lefokozta, aki ettől a szezontól kezdve már Maranellóban fogja segíteni a csapatot.
A Scuderia szezonja viszont nem indult jól, Bahreinben Leclerc kiesett, Sainz pedig a negyedik lett, így az SF-23 sem tűnik elég versenyképesnek egyelőre ahhoz, hogy kihívja a Red Bull autóját.
Eközben az olasz Corriere dello Sport arról ír, hogy nem javított a csapat belső dinamikája Vasseur érkezésével, ez pedig nagyrészt annak köszönhető, hogy a márka vezérigazgatójával, Benedetto Vignával nem ápol jó kapcsolatot, ennek pedig a csapatfőnök korlátozott felelősségi köre az oka.
A lap szerint Vigna szigorú megfigyelés alatt tartja Vasseurt, aki ennek nem örül, és a beszámoló szerint a franciának „már elege van ebből”, miközben a többi kilenc F1-es istállónál sokkal kiterjedtebb a csapatok hatásköre.
Vasseur szerette volna a szponzorok ügyét is magánál tartani, de ezt megtagadták tőle, míg a Binotto-korszakhoz képest változás, hogy a mérnökök nem érzik úgy, hogy megvédenék őket a feletteseik, ezért inkább a munkájuk keretei között maradnak, hogy ne rúgják ki őket egy hiba miatt.
Mindeközben a csapaton belül megbecsülésnek örvendő főtervező, David Sanchez maga döntött úgy, hogy búcsút int a Ferrarinak – a Corriere szerint hamisak azok a hírek, melyek szerint Sanchezt kirúgták.