hero image

Marko a Ferrari motorját dicsérte és odaszúrt a Mercedesnek

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Egy legendás F1-es pilóta, aki közvetlen a világbajnoki címe előtt hunyt el

FORMA-1

57 éve ezen a napon halt meg a Ferrari szörnyű balesetet szenvedett pilótája

FORMA-1

Ma 12 éve halt meg az F1-et is megjárt legendás Carroll Shelby

FORMA-1

Ma 65 éve állt először rajthoz a Forma-1-ben Bruce McLaren

Motorsport.hu
2022/03/28 07:50
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, hogy a Ferrari motorja a legerősebb jelenleg, a Mercedes számára pedig szokatlan, hogy nem elég beindítaniuk a motort ahhoz, hogy az élre álljanak.
Ajánlott Csak egy pilóta van, aki minden idei nagydíjon a top 4-ben végzett

A 2022-es évben jelentős változások történtek az erősorrendben a korábbi évekkel összehasonlítva, a leglátványosabb fejlődést az élmezőnyben pedig a Ferrari tudta produkálni.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, ebben nagy szerepet játszik a motor is, amilyen téren pillanatnyilag a maranellóiak vezetnek, míg a Mercedes csak a harmadik – erről a Servus TV-nek beszélt.

„Most a Ferrari vezet motorerőben, a Honda pedig a második. A Mercedestől szokatlan módon az ő erőforrásuk most a harmadik. A Ferrari nagy előrelépést produkált, a Mercedes pedig először esett vissza a harmadik helyre.”

„Természetesen az is szokatlan számukra, hogy már nem elég beindítaniuk a motort ahhoz, hogy az élre álljanak”- szúrt oda tavalyi nagy riválisuknak az osztrák tanácsadó.

Marko arra is felhívta a figyelmet, hogy nem szabad leírni ettől függetlenül sem a Mercedes csapatát, és idővel talpra fog állni a német istálló, az RB18-ban pedig nagy potenciál rejlik.

„Ettől függetlenül nem szabad leírni a Mercedest. Még mindig fejlődhetnek, egészen szeptember 1-ig. Nekünk most a lehető legtöbb pontot kell gyűjtenünk, ezért volt kifejezetten fájdalmas a bahreini nullázásunk.” 

„A Ferrarié az előny, főleg az elektromos területen, de reméljük, hogy a Honda is javulni fog. A Mercedesnek most sok problémája van, azt is láttuk, hogyan pattog Hamilton feje a fékezési zónákban.”

„Viszont azt gondolom, hogy csak idő kérdése, hogy a Mercedes megoldja a dolgot, onnantól kezdve pedig már könnyen tudnak magasabb sebességre kapcsolni” – mondta Marko.

„A Ferrarinak az a legfőbb előnye, hogy minden gumin és minden gumihőmérsékleten rögtön gyorsak tudnak lenni. A mi autónk bonyolultabb és szeszélyesebb, azonban nagy benne a potenciál” – zárta.