Helmut Marko röhejesnek találja azokat a vélekedéseket, melyek szerint Carlos Sainz idő előtt elhagyhatja a Ferrarit. A Red Bull főtanácsadója szerint Maranellóban sokkal inkább Charles Leclerc miatt fájhat a vezetők feje.

Az elmúlt napokban röppent fel az a hír, mely szerint Carlos Sainz teljesítményével elégedetlenek Maranellóban, ami miatt a spanyol pilóta szerződését akár idő előtt felbonthatják. Ezzel kapcsolatban azt is taglalták, hogy a fiatalabb Sainz akár az Audihoz kerülhet majd, amikor a gyártó belép a Forma-1-be. A Red Bullnál azonban nem igazán hisznek ebben a forgatókönyvben, Marko ugyanis nem igazán látja ennek az értelmét.

„Manapság már bárki bármit feltehet a netre, kisebb túlzásokkal. A híreket már régóta nem lehet ellenőrizni. Miért búcsúzna el a Ferrari Carlostól? Ennek semmi értelme. Carlos jól van. A Ferrarinak más gondjai is vannak, mint Sainz miatt aggódni” – jelentette ki a 79 éves osztrák az F1-Insidernek.

Helmut Marko ezt követően azzal folytatja, hogy a Ferrarinak sokkal inkább Leclerc miatt fájhat a feje, hiszen a maranellói alakulat reménységének kikiáltott monacói pilóta az utóbbi másfél évben sok esetben az elégedetlenségének adott hangot.

A fiatal pilóta szerződése még közel másfél évig a Ferrarihoz köti őt, ugyanakkor a jelenleg 10. helyen álló Leclerc kontraktusában lehet egy olyan teljesítési záradék, ami miatt akár már korábban kibújhat a Ferrari kötelékéből.

„Ez manapság gyakori dolog” – értett egyet ezzel a felvetéssel a főtanácsadó. „Nagyjából azt mondja ki, hogy a versenyzőnek a szezon egy bizonyos pontjáig, általában a nyár végéig, bizonyos számú pontot kell szereznie. Ha nem, akkor mindkét félnek lehetősége van a szerződés felbontására. A mi Sebastian Vettelünk 2015-ben emiatt tudott olyan könnyen a Ferrarihoz igazolni.”

Az már más kérdés, hogy Leclerc számára nem sok jobb opció lenne a Ferrarinál, hiszen a Red Bullnál Verstappen az első számú pilóta, míg a Mercedes és az Aston Martin jelenleg nagyjából hasonló tempóra képes, mint a maranellói alakulat.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL