A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko azt nyilatkozta, hogy két-három nagyobb problémával is szembesültek a 2022-es kocsijuk, az RB18-as tervezése során, és nem volt könnyű dolguk tavaly, hiszen két fronton is nagy feladat állt előttünk.
Szűk egy héttel ezelőtt tartott bemutató a Red Bull csapata, amelyen valójában csak a kocsi festéséről hullt le a lepel, hiszen maga az autó kisebb kivételektől eltekintve megegyezett a Forma-1 tavaly bemutatott show carjával.
A csapatfőnök Christian Horner is elismerte, teljesen másképp fog festeni az autójuk a teszteken, Helmut Marko pedig azt mondta, az utolsó pillanatig dolgozni fognak a kocsin, melynek tervezése során több nagyobb problémával is szembesültek.
„Szembe kerültünk két-három nagyobb akadállyal, hiszen idén érkezik az utóbbi 15-20 év legnagyobb szabályváltoztatása” – magyarázta a főtanácsadó az osztrák Kleine Zeitungnak adott nyilatkozatában.
A 2022-es évben 140 millió dollárt költhetnek a csapatok néhány kivételtől (versenyzők és top 3 alkalmazott fizetése, motorfejlesztési és marketingköltségek) eltekintve, sajtóhírek szerint pedig az új névadó szponzor 100 millió dollárt fizet évente az istállónak.
Ez azt jelenti, hogy gazdaságilag stabil lábakon állhat a Milton Keynes-i alakulat, ugyanakkor Marko kiemelte, így is sapka összegén belül kell maradniuk, és a világbajnoki harcukra is fókuszálniuk kellett 2021 végén.
„Minden, a designra és a tervekre vonatkozó dolgot a költségvetési sapka összegén belül kellett intéznünk. Emellett a világbajnoki címért is harcoltunk, miközben egy új autót is gyártanunk kellett” – tette hozzá Marko.