hero image

Marko elismerte, a Red Bull több nagyobb akadállyal is szembesült az RB18 tervezése során

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Charles Leclerc szerezte a Ferrari első 2023-as pole-pozícióját az F1-es Azeri Nagydíjon!

FORMA-1

Videó: Gasly autója az edzésen kigyulladt, az időmérőn összetört

FORMA-1

Szinte minden autóban kicseréltek valamit a hajtásláncban az FIA enyhítése után

FORMA-1

Verstappen az élen az Azeri Nagydíj egyetlen szabadedzésén, bajban az Alpine

Motorsport.hu
2022/02/14 07:53
A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko azt nyilatkozta, hogy két-három nagyobb problémával is szembesültek a 2022-es kocsijuk, az RB18-as tervezése során, és nem volt könnyű dolguk tavaly, hiszen két fronton is nagy feladat állt előttünk.
Ajánlott „Szerintem Ericsson eltalált” – ikonikus rádiózás és safety car mögötti ütközés Bakuból

A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko azt nyilatkozta, hogy két-három nagyobb problémával is szembesültek a 2022-es kocsijuk, az RB18-as tervezése során, és nem volt könnyű dolguk tavaly, hiszen két fronton is nagy feladat állt előttünk.

Szűk egy héttel ezelőtt tartott bemutató a Red Bull csapata, amelyen valójában csak a kocsi festéséről hullt le a lepel, hiszen maga az autó kisebb kivételektől eltekintve megegyezett a Forma-1 tavaly bemutatott show carjával.

A csapatfőnök Christian Horner is elismerte, teljesen másképp fog festeni az autójuk a teszteken, Helmut Marko pedig azt mondta, az utolsó pillanatig dolgozni fognak a kocsin, melynek tervezése során több nagyobb problémával is szembesültek.

„Szembe kerültünk két-három nagyobb akadállyal, hiszen idén érkezik az utóbbi 15-20 év legnagyobb szabályváltoztatása” – magyarázta a főtanácsadó az osztrák Kleine Zeitungnak adott nyilatkozatában.

A 2022-es évben 140 millió dollárt költhetnek a csapatok néhány kivételtől (versenyzők és top 3 alkalmazott fizetése, motorfejlesztési és marketingköltségek) eltekintve, sajtóhírek szerint pedig az új névadó szponzor 100 millió dollárt fizet évente az istállónak.

Ez azt jelenti, hogy gazdaságilag stabil lábakon állhat a Milton Keynes-i alakulat, ugyanakkor Marko kiemelte, így is sapka összegén belül kell maradniuk, és a világbajnoki harcukra is fókuszálniuk kellett 2021 végén.

„Minden, a designra és a tervekre vonatkozó dolgot a költségvetési sapka összegén belül kellett intéznünk. Emellett a világbajnoki címért is harcoltunk, miközben egy új autót is gyártanunk kellett” – tette hozzá Marko.