A szűk két héttel ezelőtt megrendezett barcelonai teszteken a Mercedes két pilótája volt a leggyorsabb, a Red Bull-osok közül pedig Sergio Perez 4, Max Verstappen pedig 6 tizedre volt a leggyorsabb időtől.
Helmut Marko viszont azt mondta, nem tudni, melyik csapat mennyi üzemanyaggal teljesítette a köreit, emellett rávilágított, hogy míg Perez neve mellett C4-es, Verstappené mellett pedig C3-as idő van, addig a két Mercedes-pilóta a leglágyabb, C5-ös keverékkel teljesítette a leggyorsabb körét.
„Senki sem tudja, hogy ki mekkora tömeggel vezetett. Jelenleg úgy tűnik, hogy rajtunk kívül a Mercedes és a Ferrari lehet még elöl” – mondta a tanácsadó az osztrák OE24-nek.
„Nincs fél másodperc a hátrányunk. Keményebb gumikon mentünk, míg a Mercedes két lágyabb keveréken teljesítette a köreit. De nagyon várom már a következő tesztet” – utalt Marko a csütörtökön kezdődő bahreini tesztekre.
„A kocsik nehezek, de hihetetlenül gyorsak. Izgalmas lesz látni azt is, hogy hogyan értelmezik a többiek az új szabályokat. A Mercedes például teljesen más koncepciót választott, mint mi.”
A legtöbb csapat életét megnehezíti az, hogy egyelőre messze vannak a 2022-re módosított minimumtömegtől, sajtóhírek szerint csak az Alfa Romeo van ennek a közelében. Marko megerősítette, hogy az RB18 is „túlsúlyos”.
„Még mindig nagyon messze vagyunk a minimumtömegtől, és még érkeznek új alkatrészek is” – zárta Marko.