hero image

Másodperceken múlt, hogy ne a bokszból rajtoljon Verstappen Barcelonában

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Belsőkamerás videón a Red Bull 100. rajtelsőségét érő köre Verstappennel a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Videón az F1-es Kínai Nagydíj időmérő edzése, Hamilton azonnal kiesett

FORMA-1

Sainz nagyon keményre vette a figurát Leclerc ellen a Ferrarinál, aki kiakadt (videó)

FORMA-1

Videón Hamilton rendkívül erős startja a Kínai Nagydíjról, kemény volt

Motorsport.hu
2022/05/23 08:20
A Ferrarinál arra gyanakszanak, hogy a Red Bull a szabályokat megkerülve igyekezett trükközni autóik üzemanyagának hőmérsékletével, amivel kapcsolatban azonban egyértelmű az FIA iránymutatása.
Ajánlott Videón a Sainz-Alonso ütközés, ami Alonso futamába került

Az irányítótestület szabályai szerint minden Forma-1-es versenyző autójában tíz Celsius-fokkal alacsonyabb hőmérsékletű üzemanyagnak kell lennie, mint amilyen a versenyt megelőző két órában a levegő hőmérséklete.

Ez a barcelonai 35 fokban azt jelentette, hogy az üzemanyag hőmérsékletét 25 Celsius-fokban határozták meg, ugyanakkor a hírek szerint a Hondának állítólag mindig is gondot okozott a hajtóanyag lehűtése, így megküzdöttek vele a katalán fővárosban is.

A Ferrari arra gyanakszik, hogy emiatt a rivális mindkét versenyautójának az üzemanyagát a minimum alá hűtötte a tikkasztó hőségben, így fel kellett melegíteniük azt, mielőtt Max Verstappen és Sergio Perez kihajtottak volna a bokszutcából a futam előtt.

Az Auto Motor und Sport információi szerint a benzin hőmérséklete még 40 perccel a rajt előtt sem érte el a minimumot a Red Bullokban, így amíg a mezőny többi tagja már gyakorló köreit hajtotta végre a pályán, a bikások versenyzői a garázsban ültek.

A kalkulációk szerint Verstappennek mindössze néhány másodpercen múlt, hogy ki tudjon hajtani a felvezető körre és ne a bokszból kelljen rajtolnia, ugyanakkor az FIA a The Race-nek elmondta, a Red Bull üzemanyaghőmérséklete folyamatosan a törvényes minimum felett volt.

A Ferrarinál azonban másképpen gondolják. „El tudom képzelni, hogy a túl alacsony benzinhőmérséklet miatt nem tudtak időben kijönni a bokszból a futam előtt, pedig ez nem csökkenhetne az érték alá. Csak az FIA-ban bízhatok, nehéz megérteni, hogy melegítették fel az üzemanyagot... nem tudom, hogy legális eszközöket használtak-e“ - vélekedett Mattia Binotto.

A regnáló világbajnok végül megnyerte a Spanyol Nagydíjat és átvette a vezetést a pontversenyben a Barcelonában nullázó Charles Leclerc-től.