A négyszeres világbajnok Max Verstappen szerint a Red Bull gumikezelési problémái jelentős hátrányt okozhatnak a McLarennel szemben Bahreinben.

A Red Bull számára egyre nagyobb fejtörést okoz az idei szezonban tapasztalt gumikezelési probléma, amely a bahreini versenyhétvégén különösen nagy kihívást jelenthet. A jelenleg második helyen álló Max Verstappen, aki mindössze egy ponttal szorul a McLaren pilótája, Lando Norris mögé a világbajnoki pontversenyben, aggodalommal tekint a következő futam elé.

A szuzukai siker után új kihívások

A japán nagydíjon aratott meglepetésszerű győzelem után, ahol Verstappen az esélytelennek tartott RB21-gyel diadalmaskodott Norris és Oscar Piastri előtt, a bahreini aszfaltcsík merőben más jellegű próbatétel elé állítja a csapatot. A szuzukai pálya frissen leaszfaltozott felületével ellentétben a Sahir International Circuit burkolata 2004 óta érintetlen, ami rendkívül megterhelő a gumiabroncsok számára, különösen az erős tapadást igénylő szakaszokon.

A 2025-ös szezon eddigi versenyein tapasztalt gumiproblémák miatt Verstappen különösen óvatos.

"Komolyabb nehézségekre számítunk, hiszen Ausztráliában az első etapban teljesen tönkrementünk a túlmelegedés és az általános gumikopás miatt, ugyanez történt Kínában, és bizonyos mértékig Szuzukában is" - nyilatkozta a RacingNews365-nek.

A holland pilóta ezt követően részletesen kifejtette a szuzukai helyzetet. "Az előzés lehetetlen volt, Lando pedig felzárkózott az első etap végén. Tisztában voltam ezzel, de a saját tempómban vezettem, szerencsére a pályahőmérséklet csökkenése némileg segített rajtunk" - mondta.

Megváltozott körülmények

A bahreini pálya agresszív aszfaltja és az éjszakai futam ellenére is magas hőmérséklet további kihívásokat tartogat. "Az eddigi tapasztalatok alapján ez egyáltalán nem kedvez nekünk a McLarennel összehasonlítva, de rajtunk múlik, hogy megtaláljuk a fejlesztési lehetőségeket az autóban és a gumik viselkedésében" - hangsúlyozta Verstappen.

Érdekes fejlemény, hogy míg korábban a Red Bull erősségének számított a magas hőmérsékleten való teljesítmény, most ez már nem feltétlenül igaz. "Az autók változnak, az emberek fejlődnek, a csapatok átalakulnak. Ami 2023-ban működött, az már nem érvényes" - jegyezte meg a világbajnok.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL