A csapat a tavalyi évben jelentős előrelépést tett, miután a Miami Nagydíjra bevezetett fejlesztési csomag látványos teljesítménynövekedést eredményezett az MCL38-as versenyautónál, az pedig külön jól jött számukra, hogy ez a fejlődés a Red Bull és Max Verstappen dominanciájának gyengülésével párhuzamosan zajlott.
A 2024-es szezonban a McLaren bevezette az úgynevezett "papaya szabályokat" a két pilóta közötti versenyzés szabályozására, ám a döntést több kritika is érte, hiszen sokan Norris egyértelmű támogatását szorgalmazták a világbajnoki címért folytatott harcban.
Verstappen végül Las Vegasban, két futammal a szezon vége előtt bebiztosította negyedik világbajnoki címét, miközben a McLaren megszerezte a konstruktőri bajnoki címet.
A 2025-ös McLaren MCL39 silverstone-i bemutatóján Piastri magabiztosan nyilatkozott: "Az első pillanattól kezdve versenyezni fogunk egymással. Mindenki nulláról indul. Idén világbajnok szeretnék lenni, és remélem, hogy már a kezdetektől olyan autónk lesz, amivel ezt meg tudjuk valósítani. Képesek leszünk versenyezni egymással, és már bizonyítottuk, hogy ezt keményen, de tisztán meg tudjuk tenni. Amíg nem veszünk el pontokat a csapattól, addig minden rendben van."
Andrea Stella csapatfőnök is támogatja ezt a megközelítést, és bízik mindkét versenyzőjében. "Két olyan pilótánk van, akik képesek a sikerre. Ha valamin nyomás van, az a csapat, hogy olyan autót biztosítsunk, amely kezdettől fogva dobogós helyezésekre képes" - mondta Stella.