Az FIA úgy döntött, nem ismeri el a Red Bull Powertrainst új motorszállítóként a Forma-1-ben, így többmillió dollártól esik el a csapat.

A Red Bull és a Ferrari közötti csata a pályán kívül folytatódik, ugyanis a maranellóiak vitatják, hogy a Red Bull újonnan alapított motorrészlege – melyhez a jövőben a Ford is csatlakozik – valóban új motorszállítónak minősül-e.

A 2026-tól érvényes műszaki szabályzat alapján új motorszállító az, amely 2014 és 21 között nem hitelesített motort a Forma-1-be és nem kap szellemi tulajdont egy jelenlegi motorszállítótól – ezt a második pontot támadja a Ferrari a Red Bull és a Honda együttműködése alapján.

2022-től a Honda meg akarta tartani a Red Bullba és az AlphaTauriba rakott motorok szellemi tulajdonjogait, azonban, ahogy az Autosport rámutat, a Red Bull Powertrain rakja össze ezek akkumulátorát, így mindenképpen hozzáférésük van a japán cég szellemi tulajdonához.

A szövetség erre hivatkozva „részlegesen új” motorszállítói státuszt ad a Red Bull motorrészlegének, ami azt jelenti, hogy az új motorszállítók költségvetési plafonjának csak egy részét használhatják fel. Ezt egy korrekciós együttható jelzi, az alapján, hogy a hajtáslánc mely területén használják meglévő motorszállítók terveit.

Mivel a Red Bull Powertrain csupán a hibrid hajtáslánc elektromos részéhez fért hozzá, ezért az eredeti támogatás 90%-át költheti el. 100%-ot csak az Audi kap, összesen így ők 440 millió dollárt költhetnek fejlesztésre 2026-ig, a Red Bull 437,5 milliót, míg a Ferrari, a Mercedes, az Alpine és a Honda 415 milliót.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL