hero image

Mégsem a standardizált alkatrész okozta Verstappenék kiesését?

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Verstappen: "Világbajnokként muszáj, hogy benne legyek a Netflix-sorozatban"

FORMA-1

Pereznek sem tetszik az FIA "szájkosár"-szabálya

FORMA-1

Szimulátor a magángépen? Verstappen reagált

FORMA-1

Perez ismét reagált a tavalyi csapaton belüli botrányra: "Nincs egó, csapatban gondolkodunk"

Motorsport.hu
2022/03/22 08:33
A Motorsport.com úgy tudja, az FIA a Bahreini Nagydíj után mindent rendben talált az FIA által standardizált elsődleges üzemanyagpumpával, így más okozhatta a Red Bullok kiesését.
Ajánlott Ekkor tart autóbemutatót a 10 Forma-1-es csapat!

Úgy tűnt, egy második és egy negyedik hellyel, így 30 ponttal indíthatja a 2022-es szezont a Red Bull csapata, azonban a futam utolsó köreiben Max Verstappen és Sergio Perez is feladta a versenyt technikai probléma miatt.

Ezt követően az osztrák istálló az üzemanyagpumpa meghibásodásával magyarázta a kiesést, ami részben, de nem teljes egészében egy standardizált alkatrész, amit az olasz Magneti Marelli számít a csapatnak – legalábbis az elsődleges pumpát – az viszont nem világos, hogy ez okozta-e a meghibásodást.

Motorsport.com információi szerint az FIA azt gondolja, hogy nem az elsődleges pumpa okozta a kiesést. A verseny utáni vizsgálataik ugyanis nem találtak hibát az elsődleges pumpa működésében, így a kiesést az üzemanyagrendszer egy másik komponense vagy többi faktor együttállása okozhatta.

Ez pedig már csak azért is lehetséges lehet, mert az üzemanyagrendszer három részből áll, amelyből kettő standardizált, míg a harmadik, az emelőpumpa egy „nyílt forrású” alkatrész, ami azt jelenti, hogy a csapatok szabadon használhatnak saját alkatrészt, azonban az adataikat meg kell osztaniuk a többi istállóval is.

Tehát a nem standardizált alkatrész is elméletileg szerepet játszhatott a dupla kiesésben. A Red Bull egyelőre ezt a lehetőséget nem kommentálta, viszont gyorsan megoldást kell találniuk, hiszen a hétvégén Szaúd-Arábiában folytatódik a Forma-1-es idény.