A Mercedes technikai igazgatója, Mike Elliott elmondta, miért Lewis Hamilton kapta meg az utolsó, Ausztriára kialakított, alacsony leszorítóerős hátsó szárnyat, illetve elárulta, pótalkatrész-hiány miatt könnyen bajba kerülhettek volna a pilótáik.

Az ausztriai kvalifikációt követően, ahol Lewis Hamilton és George Russell is a falnak ütközött, a Mercedes attól tartott, hogy egyik versenyző számára sem áll rendelkezésre elegendő tartalék alkatrész. Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója egy YouTube-videóban elárulta, hogy a csapat még attól is tartott, hogy ki kell hagyniuk a vasárnapi futamot.

Mindkét pilóta elvesztette a hátsó szárnyát, de csak egy tartalék állt rendelkezésre a legújabb specifikációból. „Azért döntöttünk úgy, hogy Lewis autójára szereljük fel, mert át kellett jönnie a mezőnyön" - magyarázta Elliott. Hamilton autóját teljesen újra kellett építeni, mert túl sok sérülés keletkezett a futóművön ahhoz, hogy egy hétvége alatt meg lehessen javítani.

A Mercedes mindkét pilótája kevés időt töltött a pályán a második szabadedzésen, mivel a parc fermé szabályok miatt csak szombat reggel kezdhették meg a javításokat. A hétvége tehát már így is stresszel indult a német istálló számára, de a sprintfutam még izgalmasabbá tette a dolgokat.

A csapat attól tartott, hogy ha Hamilton vagy Russell ismét balesetet szenved a sprintfutamon, akkor nem tudnak majd részt venni a főfutamon. Az autók ugyanis pénteken olyan súlyosan megsérültek, hogy lehet, hogy nem lesz elég alkatrész a szükséges javítások elvégzéséhez.

„A versenyzők olyan helyzetben voltak, hogy ha a sprintfutamon összetörték volna az autót, akkor könnyen elképzelhető lett volna, hogy vasárnap nem tudtak volna versenyezni" - mondta Elliott.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL