A Forma-1 a hétvégén visszatér Kínába és Sanghajba – de mi minden változott az öt év alatt, amikor utoljára az országban jártak?

Amikor 2020 elején a világ felfigyelt a kínai Vuhanból kiindult koronavírus-járványra, a Kínai Nagydíjat az első között, már februárban törölték. Az akkor még ismeretlen vírus pár hét múlva az egész világot leállította, mára azonban más a helyzet – a betegségnek először áldozatul eső futam pedig utolsóként tér vissza a versenynaptárba a hétvégén.

Az előző Kínai Nagydíj volt a Forma-1 1000. futama, a hétvégi pedig az 1106., de mi változott az azóta eltelt 105 verseny alatt? A 2019-es idény harmadik versenyhétvégéjén még bőven a Mercedes legszebb napjait éltük, Hamilton és Valtteri Bottas egy-egy versenyt nyertek.

A Ferrari volt mögöttük az ifjú titánnal, Charles Leclerc-rel, aki azonnal megmutatta a csapatot vezető Sebastian Vettelnek, mit tud, miközben Max Verstappen új csapattársa, Pierre Gasly próbálta megszokni a Red Bull autóját.

Mindeközben három újonc igyekezett alkalmazkodni a bajnokság tempójához, egész pontosan George Russell, Alex Albon és Lando Norris, míg Russell csapattársa az a Robert Kubica volt, aki emberfeletti módon, 2011-es ralibalesetéből felépülve, visszatért a Forma-1-be – de sajnos egy lassú, harmatgyenge Williams FW42-ben ültek, így egyikük sem tudta valós tudását megmutatni.

A Toro Rosso újoncának, Albonnak, valamint az akkor még a McLarenben versenyző, a frissen visszavonult Fernando Alonsót váltó Carlos Sainznak is megvolt még a vakbele, a politikai küzdőtéren pedig még csak lehetőségként létezett a költségvetési plafon. A Red Bull ekkor kezdett el megismerkedni új motorpartnerével, a Hondával.

Az időmérőn Bottas szerezte meg a pole pozíciót Hamilton előtt, a rajtrácson pedig kettesével követték egymást a csapatok pilótái, a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Renault és a Haas libasorban alkották az első tízet, míg Albonnak egy nagy baleset miatt, amit a harmadik szabadedzésen szenvedett el, a bokszból kellett rajtolnia.

A rajtnál Hamilton elhúzott Bottas mellett, a négyes kanyarban pedig Danyiil Kvjat belecsapódott a McLaren párosába, amitől Norris a levegőbe is emelkedett. Innentől a futam egy klasszikus Hamilton-dicsmenetté vált, a csapat még, csak hogy dicsekedjenek, a két pilóta kerékcseréjét ugyanabban a körben végezte el – megtehették.

A Williams 1992-es remeklése óta ez volt az első alkalom, hogy egy csapat három kettős győzelemmel kezdett egy szezont. A Mercedes ezután Azerbajdzsánban és Spanyolországban is uralta a mezőnyt, csak Monacóban tudták őket szétválasztani.

Hamiltonnak ez volt a 75. futamgyőzelme karrierje során és Alain Prost, az akkor legrangosabb rendelkezésre álló világbajnok intette le őt. Bottas lett a második és Vettel zárta a dobogósok listáját, a hetedik helyen végző Daniel Ricciardóval bezárólag pedig mindenki kapott egy kört.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL