hero image

Miért nem cserélt kereket a Ferrari? – tette fel a kérdést Horner

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

FORMA-1

Hülkenberg is tud „Alonso” lenni, nem volt ez rossz (videó)

FORMA-1

Charles Leclerc farmeres viselete komoly téma volt a Kínai Nagydíjon

FORMA-1

Lewis Hamilton nem kérdezett, büntetett a Kínai Nagydíjon (videó)

Motorsport.hu
2022/05/09 08:47
A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner szerint riválisuk egy komoly lehetőséget szalasztott el a futam megnyerésére, amikor a biztonsági autós fázis során egyik autóját sem hozta ki a bokszba.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

Max Verstappen a Red Bull idei harmadik győzelmét aratta, miután a futam során először a rajtnál Carlos Sainzot, majd a 9. körben Charles Leclerc-t is maga mögé utasította. A Ferrarinak talán azonban meglett volna a lehetősége arra, hogy visszakerüljön az élre.

Pierre Gasly és Lando Norris ütközése ugyanis először a virtuális, majd a valódi Safety Cart is előhozta, ami azt jelentette, hogy a kerékcsere kisebb idővesztességgel járt. Verstappen azonban nem jött ki, ahogy a két Ferrari sem, miközben Sergio Perez meglépte a bokszkiállást.

„A Ferrari segített nekünk, amikor jött a biztonsági autó. Max már elment a bokszbejárat mellett, miközben nekik lett volna egy ingyen kiállásuk, de egyik autóval sem vállalták be. Hálás is vagyok ezért, mert ha felteszik a lágyakat, akkor ma csak harmadikak lettünk volna” – vélekedett Horner.

Perez, akinek szenzorgondjai voltak, végül az új abroncsokkal sem tudta megelőzni Sainzot, így maradt a negyedik. Leclerc is közel került Verstappenhez, de igazi támadást nem tudott indítani. Horner a dolgok fényében örül, hogy sikerült győzniük, hiszen egyáltalán nem volt ideális a hétvégéjük.

„Miután pályaidőt buktunk pénteken, ez az időmérőn nem segített. A versenyen viszont több kulcspillanat is volt. Az egyik a rajt volt, majd vigyázni kellett a gumikra, miközben nyomást helyeztünk Charles-ra. Aztán előzni kellett és kontrollálni a futamot.”

Ezeket végül sikerült is végrehajtaniuk, így pedig a címvédő hátránya már csak 19 pont a tabellán, és úgy tűnik, hogy a Red Bull most némi előnybe került a Ferrarival szemben, de továbbra is elképesztően szoros a csata.