hero image

Mit kell tennie Cunodának ahhoz, hogy megtarthassa helyét az F1-ben

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Titokzatos választ adott Lance Stroll, amikor a Forma-1-es jövőjéről kérdezték

FORMA-1

Két Mercedes már ki is hajtott a Kínai Nagydíj versenypályájára

FORMA-1

Lewis Hamilton: Vannak olyan emberek, akik továbbra is szarságokat beszélnek

FORMA-1

Újít az Alpine F1-es csapata Kínában, de Pierre Gasly pórul jár

Motorsport.hu
2022/08/16 08:49
A RacingNews365-tel készített exkluzív interjúban Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke arról beszélt, hogy milyen ütemben fejlődik versenyzőjük, Juki Cunoda, és hogy mit kell tennie ülésének megtartásához.
Ajánlott Helmut Marko két kulcsfontosságú kijelentést tett Carlos Sainz jövőjéről

Egy felemás 2021-es újoncév után Cunoda az idei szezon első hat versenyéből háromszor tudott pontokat gyűjteni, és miközben az AlphaTauri összességében visszaesett az új szabályok bevezetése óta, a japán versenyző már időmérőn és versenyen is képes lépést tartani Pierre Gaslyval.

A jelenlegi helyzetben a francia azért kicsivel jobban áll, hiszen az időmérőket tekintve 8-5 az állás, míg a futamokon ő 16 egységet szerzett Cunoda 11-ével szemben.

Tost az interjú során pedig kifejtette, mi kell ahhoz, hogy a fiatal versenyző továbbra is náluk maradhasson. „Juki fejlődik. Meg kell mondjam, hogy a tanulási görbéje felfelé ível. Fantasztikus időmérőt ment a Paul Ricard-on, amikor nyolcadik lett.”

„A futamon sajnos aztán Esteban [Ocon] nekiütközött az első körben. Ezért pedig ki kellett őt hívjuk a bokszba, mert a padlólemez és az oldaldoboz is jelentősen sérült. Kár volt ezért, mert biztos vagyok benne, hogy bőven pontszerző lehetett volna. A versenyzés viszont már csak ilyen, szóval majd kiderül, milyen lesz az év második része.”

Tost hozzátette, hogy figyelembe véve a modernkori F1 kívánalmait, a pilótáknak időt kell adni a tapasztalatok megszerzésére, mert csak így mutathatják meg, mi rejlik bennük igazán. „Én három évről beszélek, mert az első év egy ilyen fiatal versenyző számára egyszerűen elrepül.”

„Rengeteg új dologgal szembesül. Sok ismeretlen pálya van. Az időmérő pedig megint egy külön téma, mert ha ismeri is a pályát, mindig az a kérdés, hogy mennyire süt a nap, milyen a hőmérséklet, mennyire fúj a szél? Ezek mind számítanak. Tapasztalatra van szükséged.”

„A második évben már kicsivel többet tud ezekről, de hogy igazán elmerülhess a részletekben, kell egy harmadik idény is, és csak ezek után válik világossá, hogy egy versenyző képes-e jól teljesíteni vagy sem” – magyarázta Tost.

Cunodának tehát ebből a szempontból még lehet egy éve, de a döntést nem Tosték hozzák meg, hanem a Red Bull és Helmut Marko. „Ez végső soron a Red Bull döntése. Persze Cunodának teljesítenie is kell.”

„Voltak olyan versenyzőink, akik nem javultak egy-két év után, és ezért a Red Bull el is bocsátotta őket.” Cunoda szerencséje az lehet, hogy jelenleg nem igazán látszik az a pilóta, aki esetleg átvehetné a helyét. Az F2-ben ugyan több védencük is van, de közülük Jehan Daruvala a legjobb, aki a pontverseny ötödik helyét foglalja el.

Ezek alapján tehát az a legvalószínűbb, hogy Cunoda maradhat, de persze meg kell még várni, mi lesz a nyári szünet utáni időszakban.