hero image
dppi
1 n

Leclerc uralta az első pénteki szabadedzést Monacóban

A hazai közönség előtt versenyző monacói pilóta bizonyult a leggyorsabbnak a Forma-1-es Monacói Nagydíj első szabadedzésén.

A csapatok maximális leszorítóerőt biztosító aerodinamikai csomagokkal érkeztek Monacóba, ahol az egyedi pályakarakterisztika különleges beállításokat igényel. Számos istálló a tavalyi hátsó szárnyat szerelte fel, amely már korábban bizonyította hatékonyságát, és költségmegtakarítást is jelentett, hiszen ezek a speciális elemek kizárólag Monacóban használhatók.

A pályakörülmények azonban sok kívánnivalót hagytak maguk után. A versenygépek csúszkáltak, miközben a pilóták fokozatosan növelték tempójukat, ahogy egyre magabiztosabbá váltak, de az első edzésen senki sem kezdett komoly támadásba – először hozzá kellett szokniuk az évente mindössze egyszer használt beállításokhoz és a legpuhább gumikeverékekhez. A Pirelli az idei versenyre C4, C5 és C6 jelzésű keverékeket hozott kemény, közepes és lágy specifikációként.

Az edzés kezdete után mindössze tíz perccel az összes pilótának vissza kellett térnie a bokszutcába, miután piros zászlóval félbeszakították a gyakorlást egy baleset miatt. Stroll elengedett egy lassabb autót a Rascasse kanyar előtt, majd hirtelen visszatért az ideális ívre, nem észlelve a mögötte érkező Leclerc-t – így Charles nekiütközött Lance-nak. Bár mindkét pilóta folytatta útját, a törmelékeket el kellett távolítani a pályáról.

Leclerc Ferrariját gyorsan megjavították, ám Stroll Aston Martinjánál problémák adódtak a hátsó szárny cseréjével, amely nem akart leválni – ennek következtében a kanadai pilóta már nem is tért vissza a pályára. A későbbiekben még több veszélyes helyzet is kialakult, amelyekben a pilótáknak sikerült elkerülniük az ütközést, de a sportfelügyelők az edzés után felülvizsgálják ezeket az eseteket.

Sainz, Norris és Bortoleto egyaránt menekülőutakba hajtott, míg Hadjar jobb első kereke a 15-ös kanyarban a korlátnak ütközött, ami miatt ellenőrzésre a bokszba kellett hajtania. Hamilton majdnem nekiütközött néhány rendkívül lassan haladó autónak a 3-as kanyarban egy gyors körén. A forgalom jelentősen akadályozta az összes versenyzőt.

A tavalyi verseny győztese, a monacói Charles Leclerc vezette a mezőnyt 1:11.964-es legjobb körével, mindössze 0,163 másodperccel megelőzve a négyszeres világbajnok Max Verstappent. Lando Norris a harmadik helyen végzett, 0,326 másodperces hátránnyal.

Az első szabadedzés eredményei

PilótaCsapatIdőKülönbségKörök
1. C. LeclercFerrari1:11.964-33
2. M. VerstappenRed Bull1:12.127+0.16330
3. L. NorrisMcLaren1:12.290+0.32632
4. A. AlbonWilliams1:12.314+0.35033
5. O. PiastriMcLaren1:12.342+0.37828
6. G. RussellMercedes1:12.482+0.51833
7. C. SainzWilliams1:12.534+0.57036
8. P. GaslyAlpine1:12.669+0.70529
9. L. HamiltonFerrari1:12.690+0.72630
10. F. AlonsoAston Martin1:12.727+0.76328
11. K. AntonelliMercedes1:12.765+0.80134
12. N. HülkenbergSauber1:12.979+1.01530
13. I. HadjarRacing Bulls1:13.187+1.22335
14. Cunoda J.Red Bull1:13.232+1.26832
15. O. BearmanHaas1:13.329+1.36534
16. E. OconHaas1:13.394+1.43031
17. L. LawsonRacing Bulls1:13.429+1.46537
18. G. BortoletoSauber1:13.470+1.50629
19. F. ColapintoAlpine1:13.820+1.85632
20. L. StrollAston Martin1:15.635+3.6714

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL