hero image

Nem biztos, hogy idén is lesznek sprintek a Forma-1-ben

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Charles Leclerc szerezte a Ferrari első 2023-as pole-pozícióját az F1-es Azeri Nagydíjon!

FORMA-1

Videó: Gasly autója az edzésen kigyulladt, az időmérőn összetört

FORMA-1

Szinte minden autóban kicseréltek valamit a hajtásláncban az FIA enyhítése után

FORMA-1

Verstappen az élen az Azeri Nagydíj egyetlen szabadedzésén, bajban az Alpine

Super Admin
2022/01/21 09:56
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown azt mondta, hogy patthelyzet alakult ki az F1 és a csapatok között, és lát esélyt arra, hogy nem jönnek ki ebből a helyzetből – ebben az esetben 2022-ben kimaradhat a 2021-ben bevezetett sprintkvalifikációs formátum.
Ajánlott „Szerintem Ericsson eltalált” – ikonikus rádiózás és safety car mögötti ütközés Bakuból

A Forma-1-ben 2021-ben mutatkozott be a sprintkvalifikációs formátum, amely a megszokott időmérős procedúra helyett egy körülbelül 30 perces versennyel alakította ki a vasárnapi futam rajtrácsát, az első három helyezett pedig pontokkal is gazdagodott.

És bár az F1 elvi megállapodást kötött a csapatokkal arról, hogy 2022-ben 3-ról 6-ra nő a sprintek száma, egyelőre nem sikerült megállapodnia a sportnak a csapatokkal a részletekről.

A 10-ből legalább 8 csapatnak egyet kell értenie a részletekkel ahhoz, hogy idén is legyenek sprintek, azonban néhány csapat több pénzt akar – a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown pedig úgy véli, nem biztos, hogy el tudnak mozdulni a jelenlegi patthelyzetből, amit sajnálatosnak tartana.

A sprintek kapcsán az F1 olyan adatokat mutatott a csapatoknak, amelyből kiderült, hogy a nézettségnek és a szponzori bevételeknek is jót tett a formátum, Brown szerint pedig az istállók ezt a helyzetet megpróbálták kihasználni – a jelenlegi 140 millió dolláros költségvetési sapka összegét további 5 millióval emelnék.

„Néhány csapat, de különösen az egyik 5 millió dollárt akar emelni a költségsapkán, ami egyszerűen nevetséges. És semmi racionális tény nem áll mögötte. Amikor megkérdeztük őket, arról kezdtek beszélni, hogy ’mi lenne, ha’, és hogy ’mi történhet’. Én pedig csak ültem ott, és arra gondoltam, hogy ez egyszerűen nonszensz” – magyarázta Brown.

Az F1 szabályzata szerint a 10-ből 8 csapatnak hozzá kell járulnia a változtatásokhoz, amennyiben azt a naptári éven belül akarják megváltoztatni. Viszont a 2023-as szezonra vonatkozó sprinteknél már csak 5 csapat beleegyezése lenne szükséges.

Brown úgy véli, hogy az F1-nek először 2023-ról kellene szavazást indítványoznia, és csak utána kellene megpróbálkoznia a 2022-es sprintek kérdésének megvitatásával.

„Talán fel kellene vetniük egy kompromisszumot, hogy kicsit emelünk a sapkán, és 2022-ben kezdjük el a dolgot, vagy kihagyjuk a 2022-es sprinteket, és akkor néhány csapatnak meg kellene magyaráznia a rajongóknak, hogy miért nincsenek sprintek” – véli a vezérigazgató.