hero image

Nem csak a motor miatt szenved a Mercedes és a három ügyfélcsapata

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Super Admin
2022/04/06 09:57
Egyik Mercedes-motoros istálló sem kezdte jól a Forma-1 2022-es szezonját, a Formu1a.uno pedig átfogó elemzést készített a négy csapat problémáiról, amelyek miatt szenvednek.
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

Hosszú éveken át a Mercedes erőforrása volt a legerősebb a Forma-1-ben, főleg azt követően, hogy a Ferrari a 2019-es év elején „titkos megállapodást” kötött az FIA-val, amelynek következtében visszaesett a motorjuk teljesítménye.

A 2022-es idény elején viszont már nem húzza fel a motor a Mercedes, valamint ügyfélcsapatai teljesítményét. Az olasz Formu1a.uno szerint az erőforrásuk teljesítménye 2 tizeddel marad el a Ferrari-motortól, a Honda a Ferrari és a Mercedes között van, a Renault pedig körülbelül egy szinten van a német motorgyártóéval.

Ez tehát azt is jelenti, hogy nem csak emiatt szenvednek a mercedesesek. Ahogy arról sok szó esik, a W13-ast nagymértékben érinti a delfinezés jelensége, emellett pedig a motor végsebessége is jóval elmarad a jelenleg etalonnak számító Ferraritól, ahogy ez a Szaúd-Arábiában gyűjtött adatokból is látszik.

Az Aston Martin és a Williams egyelőre pont nélkül áll, a silverstone-i bázisú istállónál pedig az egyedüli jó hír Sebastian Vettel visszatérése lehet. Ugyanis a tesztek után Bahreinbe vitt fejlesztések nem működtek, miközben erősen túlsúlyos az autójuk – kétszámjegyű kilogrammnyi túlsúlyról ír az olasz portál.

Emellett az AMR22-es is erősen delfinezik, ami miatt nem tudják lejjebb engedni a kocsijuk alját, és összességében 7 tizedmásodpercet veszthetnek emiatt, tehát mélyen gyökerezik az Aston gondja.

A Williamsnél eközben Albon szerint ha a megfelelő tartományban van a kocsi, akkor jól tud működni, viszont a kiszámíthatóság és a kiegyensúlyozottság hiánya miatt szenvednek a grove-iak pilótái.

Latifi mindkét balesete a kocsi hátuljának hirtelen elvesztése miatt történt, ami szintén alátámasztja, hogy valóban gond van a kocsi kiszámíthatatlanságával, ezen kívül hiába hatékony az autójuk, az aerodinamikai teljesítmény, valamint a lassú kanyarokban és a fékezéskor fellépő nehézségek miatt nem tudnak egyelőre előrébb lépni.

A McLarennél Norris elmondása szerint az a gond, hogy ha megfelelő a kocsi egyensúlya, akkor nincs elég tempójuk, illetve elöl és hátul sem elég jó az aerodinamikai teljesítményük, viszont úgy véli, a lassabb pályákon, mint a barcelonai vagy a monacói, tovább romolhat a teljesítményük a leszorítóerő-hiány miatt.

A fékek túlmelegedése is gondot jelent jelenleg a McLarennél, viszont a közepes és gyors tempójú kanyarokkal teletűzdelt dzsiddai pályán már jobb tudott lenni a McLaren, Norris pedig egy hetedik hellyel bizonyított, aminek tavaly nem örült volna a csapat, idén viszont előrelépésnek számít.