Egészen hihetetlen, hogy ennyi idő telt el azóta, hogy Niki Lauda begyűjtötte a 10. rajtelsőségét a Forma-1-ben.

Niki Lauda a valaha volt egyik legnagyobb legenda, és senkinek nem kell magyarázni, miért. Azok is ismerik a történetét, akik kevésbé követik figyelemmel az F1-et, kevesen tértek volna úgy vissza, ahogyan ő, vagy talán senki. Egészen elképesztő visszatérés volt az övé, és mindent a saját felelősségére csinált, pedig tartott a magas kockázattól.

James Hunt azonban motiválta őt, és így is majdnem világbajnok lett a brit ellen abban a bizonyos 1976-os szezonban, majd egy évvel később újra övé lett a trófea. Sőt, annak ellenére, hogy 1980-ban és 1981-ben távol volt az F1-től, veteránként 1984-ben, egy évvel a visszavonulása előtt háromszoros világbajnok lett.

25 győzelemmel és 24 rajtelsőséggel vonult vissza, amik közül az első 1974-ben gyűjtötte be. Sőt, 49 évvel ezelőtt ezen a hétvégén 1975-ben a Spanyol Nagydíjon már a 10. rajtelőségét ünnepelte a Ferrarival Regazzoni, Hunt, Andretti és Brambilla előtt. Közülük már csak Andretti van életben, aki szintén bajnok lett.

Ezen a futamon Lauda végül nem állt dobogóra, a versenyt Mass nyerte meg, ami egyúttal az első és utolsó győzelme volt. Ickx és Reutemann végzett Mass mögött, miközben a McLaren az 50. dobogójának ürülhetett. Szintén érdekesség, hogy a Ford-Cosworth ezen a versenyen gyűjtötte be a 220. dobogóját motorgyártóként, már 1975-ben, 25 évvel azután, hogy elstartolt az F1.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL