Ezen a hétvégén visszatér a Forma-1 mezőnye, miután elhagyta Japánt. Kínában más lesz a lebonyolítás, visszatér a sprint időmérő és a sprintfutam, amik mindig izgalmasak, és megkavarhatják a paklit a vasárnapi futamra.
Nagy hagyományai vannak a Kínai Nagydíjnak, mely 2004-ben mutatkozhatott be a száguldó cirkuszban. Ezzel egy igen nagy álma teljesült az akkori tulajdonos Bernie Ecclestone-nak, aki azóta eladta az F1 jogait. Nem kis pénzt kapott érte, és a sport messze sikeresebb, nagyobb és érdekesebb az új tulajdonosok irányításával.
Valószínűleg már sokkal korábban meg kellett volna történnie ennek a tulajdonosváltásnak, de jobb később, mint soha. Kína is visszatért, miután 2019 óta távol volt a naptártól, részben a koronavírus miatt, ami hosszú időn át tartott, és az a kínai területről indulhatott útjára, ami kapcsán számos hírt lehetett olvasni.
A 2004-es futamot, az első Kínai Nagydíjat Rubens Barrichello húzta be a Ferrarival, majd jött Fernando Alonso, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton és Jenson Button. Érdekesség, hogy egészen 2011-ig senki sem tudott duplázni, Hamilton viszont nemcsak duplázott, mert már hat ilyen győzelem áll a neve mellett.
Fölényesen vezeti a listát, miután Alonso és Rosberg kétszer nyertek. Egy olyan versenyző sincs, Hamiltonon kívül, aki több mint kétszer nyert volna Kínai Nagydíjat. Sőt, ez lehet Verstappen első győzelme Sanghajban, amivel tovább bővítheti azon pályák listáját, ahol nyerni tudott.