hero image
dppi

Norris: Nem hozzák az F1-es szintet a „borzalmas” Pirelli-gumik

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Motorsport.hu
2023/04/05 15:59
A McLaren versenyzője, Lando Norris azt mondta, hogy nem elégedett a Pirelli gumijaival, mivel nem olyan érzés vezetni rajtuk, mintha a motorsportok csúcsán versenyezne.
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

Lando Norris a hatodik helyen futott be Ausztráliában, ő is jól jött ki abból, hogy a második piros zászló utáni újraindításnál többen kiestek, Sainz pedig büntetést kapott. A dupla pontszerzés (és az Alpine nullázása miatt) a McLaren feljött a konstruktőri ötödik helyre.

Annak ellenére viszont, hogy a fiatal brit szerencsés volt, hogy így döntöttek a stewardok, Norris szerint semmi tapadásuk nem volt, ezért lehetett ennyi hibát és elfékezést látni a rövid zöld zászlós időszak alatt:

„Semmi bajom velük, de a döntéshozók nem tudják, hogy mi történik az autóban. 65 Celsius-fokos lágy gumi volt a kocsikon, és el sem tudom mondani, hogy mennyire kevés volt a tapadás ezen a pályán.”

„Maga a hőmérséklet nem rossz, de ez a gumi nem működik ezen a pályafelületen ezen a hőmérsékleten. Ezért blokkolt mindenki az 1-es kanyarban, szó szerint nem volt tapadás, nagyon korán kellett fékezni, és ez vezetett a káoszhoz és a balesetekhez” – mondta Norris a Motorsport.com szerint.

Norris arra is erős utalást tett, hogy nem hoznak F1-es szintet a Pirelli gumijai, és szerinte emiatt nem láthattak élvezetes utolsó köröket a nézők Ausztráliában:

„Ha lett volna egyáltalán tapadás, akkor szerintem egy jó versenyt láthattak volna a nézők a káosz és az ügyetlenkedések nélkül. De egyszerűen nehéz volt a helyzet. Nem mondanám, hogy mindenki ügyetlen, egyszerűen csak tapadás nélkül versenyeztünk.”

„Olyan gumira van szükségünk, ami több tapadást biztosít, és ami olyan érzést ad, mint amilyennek egy Forma-1-es autón kellene lennie a motorsport csúcsán, mivel jelenleg egy ilyen napon szörnyű érzés vezetni” – mondta Norris.