hero image

Okkal félhetnek a riválisok a Ferrari motorjától – olasz sajtó

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Verstappen ellen több mint nehéz az élet a pályán (videó)

FORMA-1

Videón Gasly hatalmas előzése Abu Dhabiból, majd kapott egy pofont

FORMA-1

Hamilton nagyot előzött Abu Dhabiban, majd jött a hiba

FORMA-1

Max Verstappen inkább meg sem szólalt

Motorsport.hu
2022/03/24 08:54
Az olasz Corriere dello Sport szerint a Ferrari Bahreinben még konzervatív motorfejlesztéssel versenyzett, és ennél jóval erősebbre sikerült a vörösök erőforrása – a teljesítményre vonatkozó fejlesztések pedig 2025-ig be vannak fagyasztva.
Ajánlott Hatalmas Ferrari-becsapódás az Abu-Dzabi Nagydíj második edzésén! (videó)

A Ferrari csapata – a két Red Bull kiesésének is köszönhetően – kettős győzelemmel nyitott a Forma-1-es világbajnokság 2022-es szezonját, ráadásul az olasz sajtóban arról írnak, hogy nem is tekerték fel teljesen a motort a Scuderiánál.

Ennek oka az volt, hogy biztosan végig tudják csinálni a versenyt, és amennyiben igaz a hír, még jobban tarthatnak a riválisok a vörösök csapatától, hiszen 2025-ig befagyasztották az F1-ben a motor teljesítményét érintő fejlesztéseket.

„A Ferrari két éve dolgozik az új motorján. Az első eredmények már a tavalyi orosz versenyen láthatóak voltak, amikor Leclerc már a frissített ERS-rendszerrel versenyzett.

Ráadásul a csapat keményen dolgozott az új, E10-es üzemanyagon is, ami teljesítményvesztést eredményez, és minimalizálni kellett a veszteséget” – írja az olasz Corriere dello Sport.

„Már Bahreinben világossá vált, hogy jónak tűnik a Ferrari motorja, főleg a kigyorsítás terén. Ez egy nagyon jó jel a Scuderiának, hiszen 2025-ig befagyasztották a motorfejlesztéseket.”

„Itt viszont még nem érnek véget a pozitív hírek a Ferrari számára, mivel a csapat technikai szakemberei nem tekerték fel a maximumra az erőforrást Bahreinben. Ennek az az oka, hogy nem akartak kockáztatni az első versenyen, így konzervatív motorbeállításokkal mentek.”

„Ezért biztosak voltak abban, hogy megbízhatósági gondok nélkül be tudják fejezni a versenyt. A következő futamokon a Ferrari lassan, lépésről lépésre fogja feljebb tekerni a motorját.”

„Ez azt jelenti, hogy még Szaúd-Arábiában sem maximumra tekert motorral fognak menni, annak ellenére sem, hogy ott hatalmas szerepet játszik a motorerő. Emellett a Ferrari meglehetősen korán, már a negyedik vagy az ötödik futam után be fogja vetni a második motorját.”

„Ez azért számít korainak, mert egy idény folyamán csak három motort lehet használni büntetés nélkül. Ezzel együtt azért akarják meglépni ezt, mert a második motor még megbízhatóbb a fejlesztéseknek köszönhetően” – írja az olasz lap.