hero image

Óriási előnyre tehet szert a Mercedes, de szabályos-e a megoldásuk? – sajtóhír

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Charles Leclerc szerezte a Ferrari első 2023-as pole-pozícióját az F1-es Azeri Nagydíjon!

FORMA-1

Videó: Gasly autója az edzésen kigyulladt, az időmérőn összetört

FORMA-1

Szinte minden autóban kicseréltek valamit a hajtásláncban az FIA enyhítése után

FORMA-1

Verstappen az élen az Azeri Nagydíj egyetlen szabadedzésén, bajban az Alpine

Motorsport.hu
2022/03/08 08:55
Az olasz Corriere della Sera információi szerint szinte oldaldobozok nélkül mehet pályára a Mercedes W13-as a teszteken, viszont a német istálló tisztázást kért az FIA-tól, hogy szabályos-e a megoldásuk.
Ajánlott „Szerintem Ericsson eltalált” – ikonikus rádiózás és safety car mögötti ütközés Bakuból

Már nem kell sokat várni a szezon előtti főpróbának számító bahreini tesztek kezdetére, amelyet csütörtök és szombat között rendeznek meg, jövő héten pedig az idénynyitó Bahreini Nagydíj következik.

A Mercedes pedig több, egymástól független sajtóorgánum információi szerint is egy kvázi B-verziót hoz a W13-ból, a Corriere della Sera pedig arról ír, hogy szinte oldalszekrény nélkül gurulhat ki az Ezüst Nyíl a bahreini pályára.

„A spanyolországi tesztek végén az aggasztotta kifejezetten a Mercedesen kívüli csapatok technikai szakembereit, hogy egy olyan autó is létrejöhet, ami szinte teljesen oldalszekrény-mentes, az oldalszekrények eltüntetését pedig a hűtők fantáziadús és hatékony elrendezésével a motor felé helyeznék.”

„A szimulátorban ez a megoldás finoman szólva is lenyűgöző eredményeket hozott: már-már legendásnak mondható körönként egy másodpercnyi időnél is többet nyerhet vele a német istálló” – áll a Corriere della Sera mai számában a FormulaPassion beszámolója szerint.

Eközben a lap arról is ír, hogy a Red Bull az RB18 jelenlegi koncepciója mentén fog tovább haladni, és hogy a Mercedes megoldása 2020-hoz hasonlóan ismét ámulatba ejtheti a mezőny többi részét: akkor a DAS, avagy a kettős tengelyű kormányzás láttán vonta fel a szemöldökét az F1 világa.

A Mercedes pedig a beszámoló szerint nem akar hasonlóan járni, mint két éve, és már az előtt tisztázni szeretné az FIA-val, hogy szabályosnak számít-e a megoldásuk. Pár nap múlva kiderülhet, hogy helyesek-e a Corriere információi.