hero image

Pályán az igazi 2022-es Williams, az FW44! - minielemzés

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Charles Leclerc szerezte a Ferrari első 2023-as pole-pozícióját az F1-es Azeri Nagydíjon!

FORMA-1

Videó: Gasly autója az edzésen kigyulladt, az időmérőn összetört

FORMA-1

Szinte minden autóban kicseréltek valamit a hajtásláncban az FIA enyhítése után

FORMA-1

Verstappen az élen az Azeri Nagydíj egyetlen szabadedzésén, bajban az Alpine

Motorsport.hu
2022/02/16 13:34
A Williams csalódást keltő bemutatója után kiderült, hogy a grove-i csapat még kedden pályára viszi a valódi 2022-es autóját, amelyről meg is osztották az első képeket.
Ajánlott „Szerintem Ericsson eltalált” – ikonikus rádiózás és safety car mögötti ütközés Bakuból

A Williams csapatfőnöke, Jost Capito viszonylag hamar magyarázatot adott a csapat csalódást keltő bemutatójára: a valódi 2022-es autójukat a bemutatóval egyidőben akarták pályára vinni a valódi FW44-et, és ígéretet tett arra, hogy megosztanak majd képeket a valódi autóról is.

Az autót Nicholas Latifi és Alex Albon is pályára vitte a vizes és hideg Silverstone-ban, az első élményeik után pedig az autók nagyobb kerekeit emelték ki, amelyek tovább rontják az autóban a látási viszonyokat, és kiemelték, hogy a kerék a kerék elleni csatáknál ez bizony még problémákat okozhat majd a későbbiekben.

Annak ellenére, hogy a 2022-es szezon előtt bizony sokan, külföldi szakértőket is ideértve, azon aggódtak, hogy az autók nagyon egyformák lesznek, bizony a Williams is teljesen egyedi megoldásokkal készült:

Elöl megtartották a nyomórudas, hátul pedig a vonórudas felfüggesztést, de az autó hihetetlenül kompakttá tették. Az első szárny a többi csapat megoldásához képest meglepően egyszerű az eddig látottak alapján, és jóval kevésbé radikálisan próbálkoznak az outwash hatás kialakításával, mint a többiek.

Az igazi ellentéteket ezúttal is az oldaldobozok és a motor elhelyezése mentén láthatjuk: a Williams kevésbé húzta előre az oldaldobozait, mint például az Aston Martin vagy a McLaren, és jóval nagyobbra hagyták az oldalsó légbeömlőt. Egyedi módon azonban az oldalsó becsapódásgátlókat nem a beömlő fölé, hanem annak közepébe tették, kettéosztva azt, mint ahogyan azt még radikálisabb formában a 2018-as Alfa Romeón láthattuk.