Miután önhibájukon kívül késve érkeztek meg a bahreini tesztre, a tegnapi extra esti órájuk után ma Kevin Magnussen egy órával hamarabb kezdte meg a Haas tesztprogramját: reggel 18 kört teljesített az üres pályán, azonban később a hűtőrendszerrel kapcsolatos szivárgások miatt ismét rengeteg időt töltöttek a garázsban – a dán csak 38 kört teljesített.
Továbbra is szenved a McLaren: az éjjel ismét új alkatrészek érkeztek az Egyesült Királyságból a pályára, azonban Andreas Seidl csapatfőnök elmondása szerint nem sikerült teljesen megszüntetniük a fékproblémáikat, így Lando Norris ma délelőtt is csak 39 kört teljesített.
Nem futott kifejezetten sok kört a Red Bull sem, náluk azonban ez tervezett volt, délelőtt az új oldaldoboz-borítást és padlólemezt szereltek fel az autójukra, amellyel Perez a C4-es gumikon kényelmes előnnyel meg is futotta a teszt eddigi legjobb, 1:33.105-ös körét.
Végre ismét elégedett lehet az Alfa Romeo: Csou Kuan-jó a lágyakkal több időmérős szimulációt is teljesített, és a második legjobb kört autózta, valamint a kemény gumikon hosszú etapokat futott.
Ugyanez mondható el a 3. legjobb időt autózó Pierre Gaslyról is, aki éppen egyszerre teljesített versenyszimulációt Lewis Hamiltonnal, amibe egy körökön át tartó kis csata is belefért, aminek a francia hibája vetett véget a 4-es kanyarban.
Csendes, kiugró eseményektől mentes délelőttöt teljesített a Ferrari, az Alpine, a Williams, és a Mercedes is: a 4 csapat közül az Aston Martin szenvedett délelőtt a legkevésbé a delfinezéstől, a Mercedes csurig tankolt és letekert autóval körözött, Lewis Hamilton végsebessége ritkán érte el a 300 km/h-t.
A tegnapi meghiúsult kísérletek után ezúttal a teszt délelőtti szakaszának végén sikeresen szimulált egy rajtot az FIA, az állórajton 4 pilóta vett részt: Gasly, Perez, Stroll és Csou.
- Perez, Red Bull, 1m33.105s, C4, 40 kör
- Csou, Alfa Romeo, 1m33.959s, C4, 79
- Gasly, AlphaTauri, 1m34.865s, C4, 88
- Sainz, Ferrari, 1m34.905s, C5, 68
- Alonso, Alpine, 1m35.328s, C4, 54
- Norris, McLaren, 1m35.504s, C4, 39
- Latifi, Williams, 1m35.634s, C3, 73
- Stroll, Aston Martin, 1m36.029s, C3, 50
- Hamilton, Mercedes, 1m36.217s, C5, 78
- Magnussen, Haas, 1m38.616s, C2, 38