A Forma-1 szabályzata szerint ha egy verseny a safety car mögött indul – mint a belga sprintfutam -, akkor a pilótáknak az esőgumikat kell használniuk. Spában viszont mindenki úgy döntött, hogy inkább felrakja az intermediate abroncsokat, ami versenyképesebbnek mutatkozott.
„Az esőgumik elég haszontalanok. Nagyon-nagyon rosszak. Valószínűleg 6-7 másodperccel lassabb az esőgumi, mint az intermediate. Egyedül akkor akarod használni az esőgumikat, ha az intereken aquaplaningelnél, ezért ezen sokat kell javítani” – mondta Russell.
Érdekes módon többé-kevésbé a Pirelli motorsport-főnöke, Mario Isola is egyetért a pilóták által megfogalmazottakkal:
„Az esőgumik csak safety car gumik lennének? Mindig megvizsgáljuk a dolgokat a versenyzők nézőpontjából is, és ez egy olyan probléma, amin dolgoznunk kell a csapatokkal és az FIA-val.”
„Ha az az elképzelés, hogy olyan dolgok után kutassunk, amivel kisebb mértékű lehet a gumiabroncs permete, hogy a pilóták esőgumikkal is versenyezhessenek, akkor továbbra is két keverékre (intermediate és esőgumi) van szükség.”