hero image
dppi

Pirelli: Tényleg haszontalan az esőgumi...

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Motorsport.hu
2023/08/01 12:54
A Pirelli motorsport-főnöke, Mario Isola szerint ha csak a safety car mögött használhatja a mezőny az esőgumikat, akkor igaza van a versenyzőknek abban, hogy haszontalan az esőgumi.
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

A Forma-1 szabályzata szerint ha egy verseny a safety car mögött indul – mint a belga sprintfutam -, akkor a pilótáknak az esőgumikat kell használniuk. Spában viszont mindenki úgy döntött, hogy inkább felrakja az intermediate abroncsokat, ami versenyképesebbnek mutatkozott.

„Az esőgumik elég haszontalanok. Nagyon-nagyon rosszak. Valószínűleg 6-7 másodperccel lassabb az esőgumi, mint az intermediate. Egyedül akkor akarod használni az esőgumikat, ha az intereken aquaplaningelnél, ezért ezen sokat kell javítani” – mondta Russell.

Érdekes módon többé-kevésbé a Pirelli motorsport-főnöke, Mario Isola is egyetért a pilóták által megfogalmazottakkal:

„Az esőgumik csak safety car gumik lennének? Mindig megvizsgáljuk a dolgokat a versenyzők nézőpontjából is, és ez egy olyan probléma, amin dolgoznunk kell a csapatokkal és az FIA-val.”

„Ha az az elképzelés, hogy olyan dolgok után kutassunk, amivel kisebb mértékű lehet a gumiabroncs permete, hogy a pilóták esőgumikkal is versenyezhessenek, akkor továbbra is két keverékre (intermediate és esőgumi) van szükség.”