A 2022-es szabályváltozások óta Verstappen és a Red Bull szinte verhetetlenek. A holland első bajnoki címét még 2021-ben nyerte, bár ott volt némi vita Michael Masi döntése körül Abu-Dzabiban, ami miatt a csúcsra jutott. 2022-ben közel egy évtized után konstruktőri bajnok lett a Red Bull, Verstappen második bajnoksága alkalmával 22-ből 15 versenyt nyert és 146 ponttal előzte meg Charles Leclerc-t.
2023-ban még egy fokozattal feljebb kapcsolt és rekordokat döntve, 22-ből 19 versenyen győzedelmeskedett, 21 alkalommal állt dobogón és 575 ponttal zárt, több mint kétszer annyival, mint a második helyen végző csapattársa, Sergio Perez – ilyen még nem volt a sportág történelmében.
Az idei szezon is így alakul eddig, a Red Bull vezeti a mezőnyt, azonban a sportág egy legendájának egy nyilatkozata árnyékot vet ezekre a győzelmekre. Nem ez az első alkalom, hogy a Forma-1-et egy versenyző és csapat uralja, azonban a sportág gyökeresen megváltozott a hatalmas rivalizálások kora óta.
A négyszeres világbajnok Alain Prost, aki az Ayrton Sennával vívott legendás küzdelmeiről ismert, a Sports Illustratednek nyilatkozva szólalt fel a Forma-1 jelenlegi helyzete ellen, arra a kérdésre válaszolva, hogy szerinte Verstappen teljesítménye árt-e a sportnak rajongói szempontból:
„Más a mai. Mármint, Ayrtonnal azért is csatáztunk annyit, mert két évig csapattársak voltunk, de nem csak akkor voltunk riválisok, szóval nagyon más ma. Ma a nagy csapatok kicsit jobban szervezettek, megvan az első számú pilóta, főleg Max személyében a Red Bullnál. Szóval kicsit más.”
„De továbbra is úgy gondolom, hogy nagyobb az értéke a győztes pilótának, ha két-három csapat harcol a bajnoki címért. Persze, nehéz dolog ez, mert például Max az egyik legjobb pilóta ma, talán a legjobb, ezt el kell ismerni. Ha azt nézzük, hogy az emberek hogy látják ezt... Az autója miatt nyer, szóval az ő része nem olyan feltűnő, amiért kár, mert szerintem ő is a siker része.”
„De a nagy csapatok, mint a Ferrari, a Mercedes, nyilván a Red Bull, szervezettebbek lesznek és nagyobb esélyük van, ha kijelölnek egy első számú versenyzőt és aztán rá koncentrálnak. Szóval ezért kicsit kár, mert nálunk nem volt ilyen, Ayrton kezdte ezt el, aztán jött Michael (Schumacher – a szerk.), majd Lewis (Hamilton – a szerk.) és most Max.”
„Ez nem mindig a pilóta döntése, ez a játék része már. De mondom, hogyha a Ferrari be tud szállni a meccsbe és talán a Mercedes is később vagy jövőre, lehet jó csata. Főleg a Ferrarival, mert ők nagy név a Forma-1-ben. Ha ismét bajnoki címért harcolnak, főleg jövőre Lewisszal, az nagyot fog szólni és a közösségi médiában is sokat fog pörögni.”