Bár a Ferrari 2008 óta nem tudott világbajnokságot nyerni, az utóbbi években messze az egyik legkreatívabb csapatként tevékenykedtek a Forma-1-ben. Az előző szabályciklus végére mindenki átvette a Ferrari 2017-ben bemutatott „postaláda” oldaldoboz-elrendezését, a mai napig nem tudjuk, pontosan hogyan játszották ki 2019-ben az FIA üzemanyagátfolyásmérő szenzorait, és a 2022-es szezon előtt is sokkolták az F1-es közösséget a fürdőkád becenevű oldaldoboz-kialakításukkal.
Az sem véletlen, hogy pont a Ferrarinál jelent meg idén egy újabb forradalmi csatornarendszer. 2008-ban a Ferrari volt az első csapat, amely valaha is S-csatornával látta el az autójának orrát, a Ferrari főtervezője pedig 2021 óta az a David Sanchez, aki 2010 előtt a McLaren F-csatornáját kialakító munkacsoport vezetője volt, tehát nincsenek híján a szakértelemnek a Ferrarinál a szem elől eldugott csatornákkal kapcsolatban.