Daniel Ricciardo 2018-ban még a Red Bull versenyzője volt, majd két évet lehúzott a Renault-nál, 2021-től pedig a McLaren pilótájának mondhatja magát, ahol Lando Norrist kapta meg csapattársnak.
Az első szezonja viszont messze nem alakult fényesen a wokingi istállónál, viszont egyszer így is győzni tudott az év folyamán. A 32 éves versenyző arra a kérdésre, hogy mennyire érzi úgy, hogy otthonra lelt a McLarennél, valamint hogy továbbra is „kergeti-e” a leggyorsabb autó megszerzésének reményét, így válaszolt:
„Ez mindig benne van. Ne érts félre, szerintem ez is hozzátartozik a Forma-1-es versenyzők karrierjének kihívásaihoz. Ugyanis nemcsak az a célod, hogy gyors legyél, hanem az is, hogy a leggyorsabb autóban ülj. De én nem érzem úgy, hogy ezt a célt kergetném.”
„Nyilvánvalóan többször is csapatot váltottam az utóbbi 3-4 évben, mert ezt akartam tenni. Most viszont szeretnék a McLarennél maradni, mert nagyon élvezem ezt a környezetet, és azt akarom, hogy működjön a projektünk.”
„És ennek külső okai is vannak: tetszik a brand, tetszenek a McLaren autói. Tehát fogalmazzunk úgy, hogy nagyon szeretek ennek a vállalatnak és ennek a családnak a részese lenni.”
„És az ok, amiért nem is gondolkozom azon, hogy a jövőben csapatot váltsak, hogy a karrierem talán legnehezebb szezonjában tudtam győzni. Szóval arra gondoltam, hogy ha 2021-ben sikerült nyernem, akkor ez mit mond el a további közös utazásunkról?”
„Nagyon izgatott vagyok, a McLarennél akarok lenni, és potenciálisan egészen a karrierem végéig maradnék”
– tette hozzá Ricciardo a GPFansnek adott interjújában.
FIA: 3 másodpercről 1,5-re csökkenhet a leggyorsabb és a leglassabb csapat közötti különbség 2022-ben
Az FIA technikai igazgatója, Nikolas Tombazis úgy véli, jelentősen közelebb kerülhet egymáshoz a mezőny 2022-től, és azt sem zárja ki, hogy szezon közben fognak módosítani a szabályokon, amennyiben nem érik el velük a kívánt hatást.