hero image

Rosberg nem érti Binotto elküldését: a folytonosság érték a Forma-1-ben

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

FORMA-1

Vasseur: A konstruktőri bajnoki cím a cél

FORMA-1

Verstappen a kiesésével beállította Vettel 2013-as F1-es rekordját

FORMA-1

Vettel eleinte el se hitte, hogy Hamilton a Ferrariba igazol

Motorsport.hu
2022/12/09 16:59
A száguldó cirkusz 2016-os világbajnoka azok táborába tartozik, akik nem értenek egyet a Ferrari döntésével és nem fogadták volna el a csapatfőnök lemondását a 2022-es szezon után.
Ajánlott Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

A Scuderia múlt héten jelentette be, hogy elfogadták Mattia Binotto csapatfőnök lemondását, aki december végén távozik posztjáról.

Az olasz szakember döntésének hátterében a maranellóiak idei technikai problémái, rossz stratégiai döntései, valamint az állhat, hogy nem élvezte a Ferrari vezetőségének teljes bizalmát.

Binotto 2019-ben vette át Maurizio Arrivabene helyét, ám 2020-ban máris kritikák kereszttüzében találta magát, miután a Ferrari elmúlt 40 évének legrosszabb eredményét érték el a konstruktőri hatodik hellyel. Szintén nem tett jót a megítélésének a Ferrari erőforrás-botránya, de a következő időszakban sikerült kijönnie a csapatnak a gödörből.

A 2022-es új technikai szabályzatnak köszönhetően a vörösök visszatértek az élvonalba és az év első versenyein úgy tűnt, hogy harcban lehetnek a bajnoki címért, de a szezonközi fejlesztésekkel nem tudták tartani a lépést a Red Bull-lal.

Nico Rosberg ennek ellenére úgy véli, hogy nem volt bölcs döntés Binotto elküldése, ugyanis a Ferrarinál évek óta hiányzik a folytonosság, ami a Red Bullnál és a Mercedesnél megvan Christian Horner és Toto Wolff személyében.

„Ez az egyik legnehezebb munka a világon. Nehéz lesz a Ferrarinak, mert nem túl sokan lennének alkalmasak erre a pozícióra“ - mondta Rosberg a La Gazetta dello Sportnak.

„A csapatfőnöki szerep minden istállónál bonyolult, de a Ferrarinál az átlagosnál is jobban, mert hihetetlen nyomás nehezedik rád. A Forma-1-ben érték a folytonosság, a Mercedes vagy a Red Bull hosszú évek óta nem cserélte le a kulcsemberét. Ez hiányzik a Ferrarinál“ - vélekedett a német.