hero image

Rossi: az Audi és a Porsche nem sétálhatnak be vörös szőnyegen az F1-be

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Alonso még mindig pengén rajtol a Forma-1-ben (videó)

FORMA-1

Néz meg Hamilton leggyorsabb körét az új Mercedesszel a Bahreini Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Látványos jelenetek az évadnyitó F1-es Bahreini Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

Motorsport.hu
2022/04/20 08:03
A Volkswagen-csoport az elmúlt napokban minden akadályt elhárított a Porsche és az Audi Forma-1-es szerepvállalása elől, de a jelenlegi gyártók attól tartanak, hogy az újoncok túl nagy előnyre tehetnek szert.
Ajánlott Alonso még mindig pengén rajtol a Forma-1-ben (videó)

A német márkák hivatalosan még nem jelentették be csatlakozásukat a száguldó cirkuszhoz, ám ennek a hírek szerint már csupán annyi az akadálya, hogy véglegesítsék és bejelentsék a 2026-os motorformulára vonatkozó szabályokat.

A Volkswagen-csoport érkezése vegyes reakciókat váltott ki a Forma-1-es szereplőkből, elsősorban azért, mert az újonnan belépő erőforrás-gyártók magasabb költségvetési keretből gazdálkodhatnának, ami lehetővé tenné számukra, hogy a fejlesztés első szakaszában többet költsenek a többieknél.

A versenytársak elsősorban amiatt aggódnak, hogy a Porsche és az Audi összedolgoznak, aminek következtében komoly mozgásterük lenne a költségvetési plafon alatt. Ráadásul, a pletyka szintjén már belebegtetett Red Bull-Porsche házasság sem tetszik mindenkinek.

A jelenlegi gyártók megkérdőjelezik ugyanis, hogy a stuttgarti gyártó mennyire lenne valójában újonc a Forma-1-ben, miután a Red Bull Powertrains már javában dolgozik első erőforrásán.

Az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi szerint a két márka érkezése jót tehet a Forma-1-nek, feltéve, ha ez nem válik a jelenlegi gyártók kárára. „Meg kell győződnünk arról, hogy a két alakulat valóban külön-külön száll be a szériába“ - mondta a francia a Motorsport.com-nak.

„Sok mindent kell még tisztázni, de a kérdés az, jobban jár-e a sportág, vagy sem? Azt hiszem, a legtöbben osztják ezeket az aggodalmakat. Gyári csapatként az elmúlt negyven évben szó szerint milliárdokat fektettünk a Renault motorjaiba. Nem engedhetjük, hogy valaki azonnal a vörös szőnyegen masírozzon be, ez veszélyezteti az üzleti modellünket“ - fogalmazott Rossi.