Mivel Max Verstappen és Sergio Perez csapata zárta az élen a konstruktőri világbajnokságot, míg a Mercedes csak a harmadik lett, a 2021-ben bevezetett aerohendikep-szabály értelmében a címvédők eleve kevesebb időt tölthetnek el aerodinamikai tesztekkel.
A Red Bull a teljes tesztidő (melyet csak a Williams kap meg) mindössze 70 százalékát kapja meg, míg a Mercedes 80-at. Ennek tetejébe jön még a Red Bull büntetése, ami miatt összesen 63 százalékuk marad – mivel a büntetés már a 70 százalékból vonódik le.
Az Auto, Motor und Sportnak adott interjúban Russell erről mondta el a véleményét: „Lehet, hogy tényező lesz, de a Red Bull eleve hatalmas előnyből indul és az alapok már le vannak téve náluk. Mi azért használjuk a szélcsatornát, hogy válaszokat találjunk.”
„Példának okáért, ha mi megyünk a szélcsatornába, azért megyünk, hogy leteszteljük, valóban jó irányba megyünk-e. Eközben a Red Bull, akik már kezdettől fogva jó úton haladtak, nem problémákat megoldani megy, hanem a teljesítményt feljebb tornászni.”