A Mercedes komolyan küszködött autója pattogásával Azerbajdzsánban, Lewis Hamilton pedig különösen megsínylette a hétvégét, hiszen a futam után komolyabb hátfájdalmai voltak, és még kezelésekre is szüksége volt.
Ez a szituáció viszont már némileg más, mint a szezon eleji, amikor a delfinezés nehezítette meg mindenki életét. Most azonban már inkább arról van szó, hogy a nagyon alacsonyra engedett autók alja egyszerűen a földhöz verődik az egyenetlen aszfalt, valamint a keményre állított felfüggesztések miatt.
Ilyen szempontból viszont Montreal sem ígér javulást, és erre Russell is felhívta a figyelmet: „Az autó vezetése nagyjából rendben van. Az egyensúly jó. A kihívást viszont a pattogás jelenti. Szerintem az sem számít, hogy melyik csónakban evezel. Mindegy, hogy delfinezel-e vagy sem.”
„Ha nem delfinezel, akkor közelebb engeded az autót a talajhoz, emiatt pedig annak alja folyamatosan leér, tehát ugyanúgy pattogni kezdesz. Most is érzem a hátamon. Ennek ellenére viszont tovább kell dolgoznunk, hogy még több teljesítményt találjunk.”
„Nem hiszem, hogy lesz bármilyen komolyabb fejlesztésünk Kanadában, de Silverstone-ra talán már jobban fogjuk érteni a helyzetet.” Russell végül még kitért arra is, hogy a csapatoknak tavaly lett volna lehetőségük csökkenteni a várható delfinezést, de végül elutasították a szabálymódosítást.
„Szerintem ez teljesen érthető, mivel minden egyes istálló egy adott koncepció mentén fejleszti autóját, és senki sem tudja, hogy mi lenne egy ilyen változás következménye. Még mi sem. Azt hiszem, mi is ellene szavaztunk.”
„Ennek ellenére viszont jó lenne, ha történne valami. A pilóták biztonságosabb autókat akarnak, mert az nem működik, hogy 300-zal mész a falak között, miközben alig tudod egyenesben tartani az autód. Még a boksztáblámat sem láttam Bakuban, annyira pattogtam.”
„A Forma–1-ben megvan a technológia ahhoz, hogy egy gombnyomásra megoldjuk ezt a problémát, szóval ahogy már mondtam, senki sem akar ebből előnyt kovácsolni, csak biztonságosabb, könnyebb megoldást akarunk” – zárta a fiatal brit.