George Russell szerint „kényes helyzetet teremtett volna”, ha a Forma-1 Ausztrál Nagydíjának végén nem büntetik Fernando Alonso megmozdulását, ami a Mercedes versenyzőjének balesetéhez vezetett.

A Forma-1 mezőnyét sokat kérdezték a melbourne-i futam végén történt balesetről és feltűnően megoszlottak a vélemények róla. A Haas versenyzőjét, Nico Hülkenberget „nem nyűgözte le nagyon Fernando taktikája”, míg a Sauber párosa, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü is „túlzónak” találta a büntetést.

Russell maga is megosztotta véleményét a japán esemény előtti sajtótájékoztatón, ahol azt mondta, hogy amennyiben az FIA versenybírói nem büntetik meg Alonsót, a taktika egyre több helyzetben elterjedt volna és az utánpótlás-sorozatokban veszélyes helyzeteket teremtett volna.

„Szerintem nyilván furcsa helyzet volt a múlt heti, ahogy akkor mondtam, teljesen meglepett. Pont a kormányt néztem, állítgattam a kapcsolókat az egyenesben, ahogy mind szoktuk a körök alatt, amikor aztán felnéztem, már Fernando váltóján voltam és már túl késő volt, a következő, amire emlékszem, hogy a falban vagyok.”

„Szóval úgy látom, hogy ha nem büntetik, az kényes helyzetet teremtett volna a szezon hátralévő részében és az utánpótlás-sorozatokban. Elkezdődött volna a vita arról, hogy lehet-e fékezni egyenesben, lehet-e lassítani, váltani, gyorsítani, bármi hirtelen mozdulatot tenni?”

„Nekem nincs személyesen bajom azzal, ami Fernandóval történt és vélhetően komolyabb lett a következménye, mint ami normál esetben lett volna, de ha nem büntetik, akkor csak lefékezhetünk az egyenes közepén? Nem tudom.”

A Motorsport.com kérdésére arról, hogy etikusnak tartja-e az Alonso által alkalmazott, hosszú ideje ismert és használt taktikát, úgy felelt: „Abszolút korrekt, amit mondott, minden versenyző nyugodtan váltson sávot, fékezzen korábban, gázoljon át a kanyaron, amit csak akar.”

„De amikor egy egyenes közepén kezdünk fékezni, visszaváltani, felváltani, gyorsítani újra, aztán megint fékezünk a kanyar előtt, az szerintem már nem egy szimpla igazítás, és ahogy mondtam, én a kormányt néztem az egyenesben, ahogy minden körben előtte. Száz méterrel a kanyar előtt néztem fel, láttam, hogy pont Fernando mögött vagyok, nem fél másodpercre, mint előtte.”

„Annyi mindenre kell figyelnünk vezetés közben – megyünk körbe a pályán, változtatjuk a beállításokat a kormányon, megbizonyosodunk róla, hogy jó módba kapcsoltuk a motort, vigyázunk a gumikra, beszélünk a mérnökünkkel, a kormányon kezeljük a deltát attól függően, hogy bevezető, kivezető körön vagyunk, hogy bejött-e a biztonsági autó, bármi.”

„Ha ehhez hozzávesszük, hogy az ember taktikai előnyszerzésből az egyenes közepén fékezhet, szerintem ez már egy kicsit sok és ez ugyanaz, mint amikor valaki azért cikázik, hogy semlegesítse a szélárnyékot.”

„Sokat beszéltünk erről is korábban, nem kifejezetten veszélyes, de van egy harmonika-hatása. Ha mindenki megy körbe és hirtelen büntetőfékezel és van mögötted tíz autó, valószínűleg a tizedik sokkal jobban meg fogja sínyleni, mint az első. Szóval, ahogy mondtam, nem gondolom, hogy amit Fernando csinált, különösen veszélyes lenne, de kényes helyzet lesz belőle, ha nem büntetik.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL