A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által bevezetett enyhébb büntetési tételek ellenére George Russell továbbra is elégedetlenségének adott hangot a versenyzők káromkodását szankcionáló szabályokkal kapcsolatban. A Mercedes brit pilótája, aki egyben a Forma-1-es Versenyzők Szakszervezetének (GPDA) igazgatói tisztségét is betölti, átfogó kritikával illette a sportág irányító testületének döntéseit.
Az eredetileg bevezetett szabályozás, amely a Nemzetközi Sportkódex B függelékében kapott helyet, jelentős pénzbüntetéseket és akár versenytilalmat is kilátásba helyezett a szabálysértő versenyzők számára. A paddockban kialakult felháborodás hatására az FIA végül részlegesen visszakozott, amikor a büntetési tételek ötven százalékos csökkentése mellett döntött, valamint az első szabálysértés esetén felfüggesztett büntetés lehetőségét is biztosította.
"Ezeket a változtatásokat eleve nem lett volna szabad bevezetni" nyilatkozta Russell. "Most olyan módosításokról beszélünk, amelyeket azért vontak vissza, mert kezdettől fogva értelmetlenek voltak. Természetesen örvendetes, hogy visszatérünk a normális kerékvágásba, ugyanakkor soha nem lett volna szabad idáig eljutnunk."
Kommunikációs hiányosságok
A brit versenyző emellett aggályainak adott hangot azzal kapcsolatban, ahogyan az FIA a versenyzőkkel kommunikál, különös tekintettel a szervezet elnökével, bin Szulajmmel folytatott közvetlen párbeszéd hiányára. Az FIA állítása szerint ugyan egyeztetett a fennhatósága alá tartozó hét világbajnokság képviselőivel, Russell azonban rámutatott arra, hogy az F1-es versenyzőkkel mindeddig nem történt közvetlen konzultáció.
"Meglehetősen különös helyzet alakult ki" mondta Russell. "A FIA vezetőségével még egyáltalán nem folytattunk megbeszéléseket, ami önmagában is elgondolkodtató. Különösen érdekes, hogy miközben az FIA elnöke számos nagydíjon személyesen is jelen van, a versenyzőkkel való párbeszéd mégis rendkívül nehezen valósul meg."
A Mercedes versenyzője nyomatékosította az átláthatóbb kommunikáció szükségességét. "Mi világosan megfogalmaztuk álláspontunkat és nyitottak vagyunk a párbeszédre. Ennek azonban mindkét fél részéről meg kell nyilvánulnia. Egyelőre úgy tűnik, hogy ez a szándék kizárólag a mi oldalunkról mutatkozik meg" fejtette ki véleményét a brit pilóta.
Russell kritikája jól tükrözi az F1-es mezőny többségének álláspontját, akik továbbra is nagyobb beleszólást szeretnének azokba a döntésekbe, amelyek közvetlenül befolyásolják munkájukat és viselkedésüket a pályán és azon kívül egyaránt.