hero image

Russellnek lenne egy ötlete a pályahatárok körüli vita megoldására

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Titokzatos választ adott Lance Stroll, amikor a Forma-1-es jövőjéről kérdezték

FORMA-1

Két Mercedes már ki is hajtott a Kínai Nagydíj versenypályájára

FORMA-1

Lewis Hamilton: Vannak olyan emberek, akik továbbra is szarságokat beszélnek

FORMA-1

Újít az Alpine F1-es csapata Kínában, de Pierre Gasly pórul jár

Motorsport.hu
2022/07/18 08:15
George Russell is elmondta véleményét a pályahatárokkal kapcsolatos vitáról, amely az F1-es Osztrák Nagydíj után ismét nagy hangsúlyt kapott, hiszen az időmérős problémák mellett a futamon összesen 43 kihágás és négy büntetés történt.
Ajánlott Helmut Marko két kulcsfontosságú kijelentést tett Carlos Sainz jövőjéről

A legutóbbi osztrák viadal során legalább annyira kellett figyelni a pálya szélét szegélyező fehér vonalakat, mint magát a pályán zajló eseményeket, ez pedig ismét rávilágított a sorozat egyik régóta meglévő problémájára.

A 43 szabálysértés mellett összesen négy pilóta kapott büntetést a futam során, mert nem tudtak a határokon belül maradni. Max Verstappen már viccnek nevezte a helyzetet, az FIA azonban úgy véli, a korábbi esetekhez hasonlóan jártak el most is.

Emellett a kerék a kerék elleni csatákkal is vannak problémák. Alex Albon például nem értette, miért büntették meg a sprint során, amiért leterelte Lando Norrist a pályáról, miközben a Brit Nagydíj végén több ilyen eset is történt, de ott elmaradtak a szankciók.

A téma kapcsán most már Russell úgy érzi, „kezdenek elszabadulni a dolgok”. „Lehetne mondani, hogy fekete és fehér, hogy mit tehetsz meg és mit nem, de a versenyzésnél még sincs ilyesmi, mert minden incidens más és más” – mondta többek között a RacingNews365-nek a brit.

„Minden érintett számára nagyon nehéz ez a helyzet, de most kezdenek elszabadulni a dolgok.” A mercedeses ezek után egy javaslattal is előállt. „Minden az alapvető problémára vezethető vissza. Ha ott egy kavicságy lett volna, akkor valószínűleg mindkét versenyző máshogy kezeli a helyzetet, és akkor más lett volna a végkimenetel és talán a büntetés is…”

„Ahelyett, hogy csak körbe-körbe megyünk, keresve a legjobb kompromisszumot, meg kell oldanunk az alapvető gondot. Akkor nem fogunk szembesülni ilyen helyzetekkel.” Russell továbbá szeretné elkerülni a folyamatos szabályváltozásokat is.

„Annyira nehéz dolgunk van versenyzőként megítélni a fehér vonalakat, mert nem érezzük őket. Miközben egymás mellett vagytok, és valaki letol téged, a gázon fogod tartani a lábad, hogy a következő kanyarnál visszatámadhass, ha viszont ott kavicságy vagy valami más van, ami megbüntetne ezért, akkor mindketten máshogy álltok hozzá.”

A GPDA egyik elnökeként is tevékenykedő Russell úgy érzi, az FIA meghallgatja őket, de ettől még nem szabad a pilóták nyomására hétről hétre változtatni a szabályokon. „Muszáj lenne tartaniuk magukat az elveikhez, de mindezt konzisztens módon kéne betartatni, és mindenkinek tisztában kell lennie a helyzettel.”

„Úgy vélem, a büntetéseknek is következetesebbnek kéne lenniük, de ez csak akkor lehetséges, ha a szabályokat felügyelő embereknél is megvan a következetesség.”