Egy frissen aláírt ferraris szerződéssel a zsebében Carlos Sainz vélhetően inkább arról álmodott, hogy megszerzi első F1-es pole-ját a tifosi előtt, végül azonban máshogy alakultak a dolgok. A spanyol ugyanis a Q2-ben összetörte autóját.

A kaotikusan alakuló időmérő edzés alatt fontos volt, hogy mindenki a lehető legjobban reagáljon a változó helyzetekre, a Q2 elején pedig az volt a kérdés, hogy mikor érkezik meg az eső. Emiatt mindenki úgy taktikázott, hogy már rögtön az etap elején kimegy egy gyorskörre, amíg még száraz a pálya.

Sainz is ezt tette, és az első próbálkozások után a második helyen állt, de a mérnöke mondta neki, hogy kellene egy még jobb kör, így pilótája próbált is eleget tenni a kérésnek, a vége azonban az lett, hogy a Rivazza 2-ben megforgott és végül a falban kötött ki.

„Igazán frusztráló. Az volt a cél, hogy teljesítsünk egy biztonsági kört az elején, mielőtt megérkezik az eső, és igazából tudtam, hogy az első vagy második helyen állok, így nem is nyomtam neki igazán, de az autó meglepett engem abban a kanyarban” – nyilatkozta balesete után Sainz.

„Talán már elkezdett esni, talán a gumik melegedtek túl, mivel két egymást követő gyorskört mentem. Nem is tudom. Meg kell értenem, mi történt, mert nem hiszem, hogy hibának tettem ki magamat azzal, hogy így nyomtam.”

„Azon a körön nem is voltam teljesen a határon, csak próbáltam egy jó időt futni, sajnos azonban elveszítettem az autót valamilyen okból kifolyólag. Nem volt semmilyen figyelmeztető jele annak, hogy ez fog történni, egyszerűen csak megindult. Trükkös körülmények, az biztos, de ez nem ideális.”

Sainz tehát Ausztrália után most újabb hibát vétett, látszólag egy ártalmatlan helyzetben, amikor nem volt szüksége arra, hogy mindent kihozzon az autójából és magából. A Ferrari versenyzője most azonban igyekszik többnyire pozitívan szemlélni helyzetét a sprintfutam és a vasárnapi viadal előtt.

„Ha a pozitív oldalát nézem, akkor legalább ott lesz a sprint és a futam, hogy visszazárkózzak. Szeretnék előrébb lépni, bezsebelni néhány pontot. A hétvégének még nincs vége, még csak péntek van, tehát van még idő. Persze ettől még fáj, mert simán meglett volna a Q3, az esőben pedig sosem tudhatod, mi történik.”

Sainz tehát a tizedik helyről várja a fél ötkor kezdődő sprintversenyt, ahol 21 köre lesz arra, hogy előrébb verekedje magát, és jobb rajtpozíciót vívjon ki magának a vasárnapi főfutamra.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL