hero image

Sainz szerint a negyedik helyet érdemelték, és megvédte a Ferrari stratégiáját

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Vasseur: A konstruktőri bajnoki cím a cél

FORMA-1

Verstappen a kiesésével beállította Vettel 2013-as F1-es rekordját

FORMA-1

Vettel eleinte el se hitte, hogy Hamilton a Ferrariba igazol

FORMA-1

Egy F1-es statisztika, amiben a Ferrari verhetetlen

Motorsport.hu
2022/08/03 08:23
Miközben Charles Leclerc egyértelműen arról beszélt, hogy rossz döntést hoztak a kemény gumik használatával, a dobogóról szintén lemaradó Carlos Sainz némileg védelmébe vette alakulatát, bár szerinte is lesz mit megbeszélni.

Sainz a második helyről a közepeseken kezdhette meg a Magyar Nagydíjat, és ugyan a rajtnál majdnem elment George Russell mellett, végül be kellett sorolnia mögé. Ezek után megpróbált mögévágni a Mercedesnek, de elrontották a kerékcseréjét, így Leclerc is megelőzte őt.

A második etapját ezt követően jelentősen elnyújtotta, hogy a végén a lágyakon támadhasson. Előre azonban ezek után sem ment, sőt, Lewis Hamilton hasonló taktikát követve megelőzte őt, így a spanyolnak meg kellett elégednie a negyedik hellyel.

„Őszintén szólva a tempónk nem volt jó. Sokat küszködtem az első gumikkal. Az egyensúly a közelében sem volt a péntekinek. Nem tudtam igazán nyomni a gumik miatt, és a 70 kör végén nagyjából ott fejezetük be, amit megérdemeltünk, mert egyszerűen eltűnt a pénteki tempónk.”

„Láthatóan küszködtünk csapatként. Kicsit értetlenül állunk előtte, mert arra számítottunk, hogy erősek leszünk. Az viszont egyértelmű, hogy az alacsonyabb hőmérséklet és a pálya változása azt eredményezte, hogy valami nem stimmelt az autóval és a gumikkal.”

Amikor a lassú kerékcseréről kérdezték, Sainz nem akarta nyíltan kritizálni csapatát: „Volt némi balszerencsénk, lassabbak voltak a kelleténél. Főleg az első volt költséges, mert szerintem elkaptuk volna George-ot a mögévágással, aminek köszönhetően akkor én vezettem volna a futamot. Kár érte, de ma így sikerült.”

Az olaszok ismét sok kritikát kaptak a verseny során alkalmazott stratégiájuk miatt. A második és harmadik helyről rajtolva ugyanis végül dobogóra sem tudtak állni. Sainz azonban védelmébe vette a csapatot, és hasonló véleményen volt, mint Mattia Binotto csapatfőnök: főként a sebességük hiánya volt a gond, nem a taktikai döntések.

„Nem tudom, mit csinálhattunk volna jobban a taktikával. Azt viszont elmondhatom, hogy ha a sebességünk ennyire rossz, mint ma volt, akkor mindig nehéz jó taktikát alkalmazni, mert egyik keveréken sem vagy gyors, és így szenvedni fogsz, mert nincs meg a kellő rugalmasság a döntések terén.”

„Igen, a kerékcserék sokba kerültek ma, főleg a második etapon, amikor vezethettem volna a versenyt, de helyette harmadik voltam, és sokat kellett menedzselni a gumikat, amiért kár. Most egyszerűen csak lassúak voltunk.”

„Ha összevetjük magunkat a Red Bull-lal pénteken és most, akkor látható, hogy valami biztosan nem volt rendjén az autóval és a gumikkal” – vélekedett Sainz a Magyar Nagydíjról.