hero image
dppi

Steiner Schumacher menesztése után: Átérzem, milyen nehéz a fiatalok dolga az F1-ben

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Ma 15 éve, hogy a Brawn GP sokkolta a Forma-1-et Buttonnal

FORMA-1

Kimi Räikkönen élete F1-es futama a 2005-ös Japán Nagydíjról

FORMA-1

Vettel újabb drámája Verstappen ellen a Japán Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Helmut Markót Carlos Sainz Red Bull-os esélyeiről kérdezték

Motorsport.hu
2022/12/07 12:59
Bár úgy döntött, Mick Schumachertől megválik, a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner elismerte, hogy a sportágba kerülő fiatal versenyzőknek nehéz dolga van.
Ajánlott Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

Mick Schumacher szinte minden sorozatban lassan, nem túl meggyőzően indult, de idővel megtalálta a tempóját és sikereket ért el, az F3-at és az F2-ben is bajnok tudott lenni, holott első szezonjai mindkét sorozatban elég lohasztóan sikerültek.

Második Forma-1-es szezonjában nem látszott ilyen fejlődés és bár pontokat is szerzett és párszor remekül teljesített, volt pár hibája, melyek sokba kerültek – minden értelemben. Emiatt a Haas úgy döntött, a helyére Nico Hülkenberget szerződtetik és úgy néz ki, a Ferrari is megválik majd tőle.

Annak ellenére, hogy a csapatfőnök, Günther Steiner megvált tőle, elmondása szerint „együtt érez” Schumacherrel, tudván, milyen nehéz dolga van a Forma-1 mélyvízébe dobott fiataloknak: „Két év ebben a sorozatban elég jó idő, de nem volt előtte semmi számára. Egyből a Forma-1-be ugrott az F2-ből, versenyhelyzetben, mert teszt nem sok van.”

„Ahogy látható, inkább egy olyan versenyzőt akartunk szerezni, aki legalább három évig volt előtte ilyen autóban, még ha nem is teljes munkakörben. A fiatalok nem igazán tudják felmérni, hogyan mérjék fel a kockázatokat.”

„A McLaren bevállalja Piastrit, de összességében senki sem tudja, mire lesz képes a Forma-1-ben. Az F3-ban és az F2-ben nagyon jó volt, de ez nem jelent semmit, mert az F1-be nagy a lépés. Szóval ez egy ilyen… probléma, vagy hogyan is mondjam, hogy nem mindig tudják, mikor kell bevállalósnak lenni.”

Valószínűleg erre is gondolva a McLarennél igyekeznek fiatal pilótáikat minél többször beleültetni korábbi autóikba, így lesz ez Piastrival, aki az Alpine autóit is sokat tesztelte, amikor még úgy volt, hogy velük fog debütálni a Forma-1-ben.

Steiner azonban nem akar minden felelősséget Schumacher vállára helyezni és elismerte, volt, amikor a csapat is tehetett volna érte többet: „Szerintem jó munkát végeztünk. Mindig is mondtam, mindenkit igazságosan kezelünk és a lehető legtöbbet megtesszük érte.”