Bár úgy volt, hogy a Ford a Red Bull Forma-1-es csapatának saját fejlesztésű hajtásláncaiban a villanyosításba segít be, végül úgy döntöttek, a belsőégésű motorhoz is bevetik szakértelmüket.

Távolinak tűnik, azonban Forma-1-es mércével nagyon hamar itt lesz 2026. A Red Bull a Forddal közösen készül a Red Bull Powertrains égisze alatt hibrid hajtásláncot készíteni, melynek az elektromos része kulcsfontosságú lesz – de egyik cégnek sincs tapasztalata motorsportban ilyennel.

Már az figyelemreméltó azonban, hogy sikerült a Fordot bevonniuk az erőforrás fejlesztésébe. Azonban, ahogy azt Mark Rushbrook, a Ford Motorsports igazgatója a Motorsport.comnak elárulta, végül nem csak az elektromos, hanem a hagyományos motor kidolgozásába is besegítenek:

„A belsőégésű motor és a turbó nem volt az eredeti listán, de nagy tudásunk van ezek lemodellezésében és tesztelésében, ami segíthet, szóval ezt is alkalmaztuk. Elsősorban azonban a villanyosításra koncentrálunk, ez a nagy lehetőség.”

Rushbrook emellett azt is elárulta, hogy a Ford számos alkalmazottja a motoron való munka a Red Bull Milton Keynes-i gyárában teljesít szolgálatot, azt azonban nem akarta elárulni, egészen pontosan hányan.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL