Tost elmondta, hogy a múltban is hasonlóan kényelmetlen autókat kellett kiállniuk a pilótáknak, amikor a szívóhatás legutóbb ilyen hangsúlyos volt a bajnokságban. „Most a versenyzők panaszkodnak emiatt. Egyrészről megértem, hogy ez nem könnyű számukra, másrészről viszont ez itt a Forma–1.”
„Emlékszem, amikor a »szárnyautók« voltak a porondon, az egyik pilóta odajött hozzám vasárnap este, és azt mondta, hogy holnap el kell mennie a fogorvoshoz, mert kiesett a tömése, annyira nehéz volt vezetni az autót. Szóval ez nem újdonság.”
A tapasztalt szakember szerint keményebb edzésekre lesz szükség a pilóták részéről, továbbá az FIA által kiadott technikai direktíva is segíthet majd. „Többet kell foglalkozniuk a nyakkal és a gluteus maximusszal (nagy farizom).”
„Az FIA pedig most előjött ezzel a technikai direktívával, amely szintén segíteni fog kitalálni, hogy mekkora erők hatnak a versenyzőkre, és ezek után lehetőség lesz valamilyen megoldást találni a pattogásra.”
Végső soron Tost azonban úgy gondolja, a mezőny tagjainak idővel jobban kell majd tűrniük a jelenlegi autógenerációt. „Ezek F1-es autók, nem egy Rolls-Royce, a pilótáknak pedig ezzel tisztában kell lenniük.”
„Ha túl merevek, vagy túlságosan nehéznek érzik a vezetésüket, akkor talán otthon kéne maradniuk a nappaliban, és nyugodtan nézhetik a futamokat a TV-ben vagy akárhol.”
Ami magát a delfinezést és pattogást illeti, az osztrák szerint ezekre lényegében már előre lehetett számítani az új szabályok miatt. „Már a legelejétől tudni lehetett, hogy ezeket a kocsikat nem lesz könnyű vezetni.”
„Miért? Mert ez a fajta padlólemez a Venturi-csatornákkal megkívánja, hogy merevek legyenek az autók, hogy közel fussanak a talajhoz. Emellett ott van még a 18 colos kerék, ami miatt a gumik sem csillapítanak annyit, így az autók már nem olyan kényelmesek, mint korábban.”