Imola után pár alakulat a Pirelli számára tesztelte a 2023-ra szánt keverékeket, a Ferrari kapcsán pedig kétségek merültek fel, mert állítólag a szabályok ellenére egy új padlólemezt próbálhattak ki. Most kiderült, hogy minden rendben zajlott.

A Forma–1 hivatalos gumibeszállítója által szervezett évközi teszteken szigorú szabályok vannak érvényben. Ezek kimondják, hogy a csapatok kizárólag a Pirelli által előírt ütemtervet követhetik, az autókon pedig nem nagyon lehet változtatni, új elemeket pedig végképp nem lehet kipróbálni.

Úgy tűnt azonban, hogy a Ferrari ezt megtette, mivel Imolában a délelőtti órákban Charles Leclerc a hétvége során használt padlólemezzel ment, délután viszont Carlos Sainz már egy eltérő verzióval körözött.

Ez pedig szemet is szúrt néhány riválisnak, és a hírek szerint két csapat is kérte az FIA-t, hogy nézzen utána jobban a témának, mert lehetséges, hogy szabályszegés történt, és a Ferrari talán illegális módon igyekezett új alkatrészeket kipróbálni.

A szövetség pedig tette is a dolgát, és körbekérdezett az olaszoknál az ügyben, végül azonban kiderült, hogy azért volt eltérő a két padlólemez Leclerc és Sainz esetében, mert a délelőtt folyamán az megsérült, ezért kénytelenek voltak kicserélni.

Úgy tudni, a spanyol autójára délután felkerült verzió még egy korábbi padlólemez volt, melyet valószínűleg még a szezon előtti teszteken használtak, ezt viszont a szabályok engedik, így tisztázódott a Ferrari helyzete, és nem lesz folytatása az ügynek.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL