hero image

Túlságosan hajlékony az Alfa Romeo 2022-es F1-es autójának padlólemeze

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Albon: Jó úton jár a Williams, de ez az út hosszú is

FORMA-1

Megtörtént a harmadik bemutató, íme a Williams 2023-as versenyautója!

FORMA-1

Verstappen: "Világbajnokként muszáj, hogy benne legyek a Netflix-sorozatban"

FORMA-1

Pereznek sem tetszik az FIA "szájkosár"-szabálya

Motorsport.hu
2022/03/04 10:43
A 2022-es Forma-1-es barcelonai előszezoni teszten az Alfa Romeo idei autóját, a C42-t érintette a legjobban a delfinezés, ami fizikailag is kárt tett a versenygépben – a svájci csapat pedig legalább a jelek szerint megtalálta a jelenség okát.
Ajánlott Ekkor tart autóbemutatót a 10 Forma-1-es csapat!

Az Alfa Romeo felemásan indította a 2022-es szezonját, és kívülről is nehéz meghatározni a látottak alapján, hogy mire lesz képes a svájci alakulat: egyrészt, az Alfa Romeo szenvedett a legjobban a delfinezéstől, és ők teljesítették a második legkevesebb kört a külső-belső problémáktól küzdő Haason kívül, a Racing Point egykori aerodinamikusa, Martin Buchan megfigyelése szerint egyedül az Alfa Romeo hátsó szárnyán voltak a flow-vis festék által is kimutatható áramlatleválások, ami egyáltalán nem jó jel mindössze 3 extra tesztnappal a szezon előtt.

Ezzel szemben az Auto Motor und Sport nagy pozitívumként írta, hogy a csapatok közül egyedül az Alfa Romeo tudta a kötelező minimumsúlyra, 795 kg-ra levinni a C42 súlyát, ami nagy fegyvertény lehet a szezon elején.

A könnyű autó azonban egyáltalán nem bizonyosult olyan kezesbáránynak, mint várták: az Alfa Romeo a Formu1a.uno értesülései szerint rengeteg kilogrammot spórolt a padlólemezével, mivel azt a lehető leghajlékonyabbra tervezték, megidézve a 80-as évek szoknyás autóinak stílusát.

Elméletben így az Alfa Romeo nagyon hatékonyan tudta volna szigetelni a diffúzorát, tovább növelve annak hatékonyságát. Azonban a CFD és a szélcsatorna sem tudta kimutatni azokat az áramlásleválásokat, amelyeket a huplis útfelület okozott, és amelyek előidézték az autó delfinező mozgását.

Az Alfa helyzetén így csak rontott a túlságosan hajlékony padlólemeze, amely hiába szigetelte hatékonyan a diffúzort, abban is szerepet játszott, hogy az autó delfinezése nem szűnt meg a féktáv előtt.

A Formu1a.uno értesülései szerint a problémát a barcelonai teszten csak úgy tudta megoldani az Alfa Romeo, hogy 30mm-rel megemelték az autó hasmagasságát, illetve a tesztet követő filmforgatási napjukon egy rögtönzött stabilizátorral erősítették meg a padlólemezt.

Az olasz szaklap szerint a bahreini tesztre egy megerősített, viszont ezáltal nehezebbé váló padlólemezt fog vinni az Alfa Romeo, ami azonban a reményeik szerint lehető teszi majd számukra, hogy ismét az optimális, előre meghatározott szintre csökkentsék az autó menetmagasságát.