A RacingNews365 értesülései szerint az FIA felül fogja vizsgálni a jelenlegi, motorszabályokat érintő büntetéseket, emellett pedig az engedélyezett komponensszámot is növelhetik.

Rengeteg kritika érte a Forma-1-et az utóbbi időben, mivel a szezon második felében gyakori dolog volt, hogy egyszerre több versenyző is hátrasorolásos büntetést kapott, amiért az engedélyezett számon felül is használtak komponenseket – rendre 5 vagy 10 helyes büntetésekről volt szó, teljes motorcseréknél pedig rajtrácsvégi indulás volt az ítélet.

És mivel a csapatok próbáltak úgy taktikázni, hogy azokon a pályákon vállalták be a büntetést, amelyeken könnyebb előzni, így Monzában 9 pilótát is hátra soroltak, és órákon keresztül senki nem tudta, hogyan fog kinézni a rajtrács.

A 2022-es szezon folyamán mindössze az Aston Martin és a Williams pilótái, valamint Daniel Ricciardo maradt ki a büntetéscunamiból, a RacingNews365 értesülései szerint pedig az FIA változtatáson töri a fejét.

A portál szerint a rajtbüntetés helyett szóba került a versenyen belüli, akár az első bokszkiállásnál letöltött büntetés, amelyet egy bizonyos körszámon belül kell letölteni.

Ezen felül felmerülhetett az is, hogy ha egy motort kicserélnek, azt már többé ne használhassák fel – ezzel próbálhatja meg elkerülni az FIA a stratégiai motorcseréket azokon a hétvégéken, amikor egyébként is kevés esélye lenne egy bizonyos pilótának vagy csapatnak.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL