Annak érdekében, hogy a Forma–1 ne használjon el annyi abroncsot egy adott hétvégén, a széria kitalálta, hogy idén két kijelölt helyszínen kevesebb szett áll majd a mezőny rendelkezésére, ezek felhasználási módja pedig szintén változni fog.
A tervek szerint a szokásos 13 garnitúra helyett minden pilóta csak 11-et kap az adott hétvégére, ebből hatot pedig az időmérőre raknak félre, miközben a szabadedzésekre és a futamra öt szett marad.
Az új időmérős formátumnak pedig az a lényege, hogy a Q1-ben csak a keményeket, a Q2-ben csak a közepeseket, a Q3-ban pedig kizárólag a lágy Pirelliket lehet majd feltenni az autókra, ezzel megbolondítva kicsit a szokványos felállást.
Hogy ennek milyen hatása lesz a hétvége alakulására, az majd kiderül, de néhány pilóta egyelőre nem igazán érti, mi szükség van erre. Sergio Perez szerint például ez is csak egy újabb show-elem, amivel fel akarják rázni a nagydíjakat, miközben nem lenne rá szükség.
„Szerintem ez csak a show miatt van. Szerintem nincs erre szükség, ha megnézzük, milyen időmérőnk volt most, és hogy mennyire közel voltunk egymáshoz” – nyilatkozta a mexikói még Bahreinben. „Nem igazán kell változtatni a dolgokon. Persze majd kiderül, ha kipróbáltuk, de úgy vélem, nincs szükség változtatni valamin, ha az jól működik.”
Max Verstappen eközben abban reménykedik, hogy Imolában nem lesz túl hideg, hiszen ez a formátum lényegében rákényszeríti a versenyzőket arra, hogy a legkeményebb keveréket is használják az időmérőn, ami nem feltétlenül a legjobb.
„Remélhetőleg nem lesz annyira hűvös, máskülönben elég nehéz lesz. Persze mindenki ugyanabban a cipőben fog járni, de én sem gondolom azt, hogy szükség lenne ilyesfajta dolgokra az időmérő edzésen. Nem igazán látom ennek előnyeit.”
„Jobb, ha biztosítjuk, hogy az autók mind közel legyenek egymáshoz és mindenki versenyképes, mintsem megfűszerezzük a dolgokat ilyesmivel, ami szerintem is csak a jobb műsor érdekében történik.” Charles Leclerc eközben kicsivel optimistább volt, de lényegében ő sem látja értelmét az új formátumnak.
Hogy Imola mellett melyik lesz a másik helyszín, ahol próbára teszik majd az új lebonyolítást, az még egyelőre kérdéses, de a hírek szerint valahol a nyári szünet előtt kerülhet rá sor, hogy utána a Pirellinek és az F1-nek legyen ideje kiértékelni a látottakat a következő idényre.