Öt futam után még mindig az első számú prioritás a Mercedes számára a pattogás megoldása, amellyel a W13-as még mindig küzd. A Ferrarihoz hasonlóan a Mercedes is szervezett egy titkos forgatási napot, ahol George Russell a Paul Ricard pályán próbálta ki a tervezett fejlesztéseket.
A fotókon látszik, hogy a W13 padlólemezét fejlesztették. A padló oldalaihoz egy szárny került, és ezzel együtt magának a padlólemeznek a formája is megváltozott. Most már fokozatosabban emelkedik, mint korábban. Az orr aljára is került egy szárnyacska, amely a légáramlat jobb vezetését hivatott szolgálni.
A legtöbb más Forma-1-es csapathoz hasonlóan a Mercedes is túlsúlyos autóval versenyzik. Toto Wolff már jelezte, hogy a festésen már nem lehet spórolni, és úgy tűnik, hogy ezeknek a fejlesztéseknek sem ez áll a középpontjában.
Wolff azt mondta, hogy más utat kell találniuk az autó könnyítése érdekében, ugyanis már így is a mezőny legkevesebb festékét használják, ugyanakkor valószínűsíthető, hogy a Mercedes első körben az autót szeretné stabilizálni, majd később kezdik el könnyíteni az autót.